نفت / شناسه خبر: 83588 / تاریخ انتشار : 1401/4/7 17:34
|

تقویت همکاری‌ شرکت‌های دانش بنیان و صنعت نفت

مدیرعامل مرکز انرژیک:به دنبال آن هستیم تا پلی ارتباطی بین صنعت و شرکت های دانش بنیان ایجاد کنیم و نیازهای صنعت را مطرح کرده تا راه حل آن توسط شرکت های دانش بنیان برطرف شود.

نفتی ها /روزبه شاهرخی امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه رویکرد نوآوری باز به معنای نگاه به خارج از سازمان برای حل مسائل است، افزود: هدف اصلی مرکز نوآوری انرژیک، حل چالش های صنعت نفت با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان کشور است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار چند شرکت داخلی به فکر ورود به سرمایه گذاری خطرپذیر شدند.

شاهرخی تاکید کرد: اولین پروژه ایجاد مرکز نوآوری انرژیک بود تا پلی ارتباطی بین صنعت و شرکت های دانش بنیان باشد و نیازهای صنعت را مطرح کرده و راه حل آن توسط شرکت های دانش بنیان برطرف شود.

وی با بیان اینکه کار اصلی ما باشگاه نوآوری در صنعت نفت هستیم تا شرکت های صنعتی و دانش بنیان با هم در ارتباط باشند، گفت: تاکنون ۱۴ شرکت فناور و دانش بنیان و ۱۰ شرکت صنعتی عضو این مرکز هستند. ۳ تیم برای شتابدهی شرکت های دانش بنیان وجود دارد.

مدیرعامل مرکز انرژیک با بیان اینکه این مرکز در طرح های شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری می کند، افزود: ممکن است این سرمایه گذاری موفق یا ناموفق باشد.

وی ادامه داد: تفاوت این مرکز این است که ۳ سهامدار عمده آن شرکت های بزرگ صنعتی هستند و از این اقدامات حمایت می کنند.

شاهرخی تاکید کرد: به طور مثال یکی از شرکت های دانش بنیان با استفاده از هوش مصنوعی موقعیت های خطرناک را با دوربین ها شناسایی کرده و هشدار می دهد و در پالایشگاه اصفهان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه تنها راه برون رفت از شرایط فعلی اقتصاد، اقتصاد نوآوری است، گفت: چالش های همکاری فناورانه بین شرکت های دانش بنیان و صنعت نفت مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل مرکز انرژیک افزود: احیای چاه های کم بازده در اختیار پارک نوآوری صنعت نفت است و با توجه به ارتباط مناسبی که داریم، در این زمینه حضور خواهیم داشت. 

وی ادامه داد: سرمایه گذار خطرپذیر یک شریک برای شرکت دانش بنیان است و تا زمانی که تصمیم به پایان اشتراک نگیرند، ادامه خواهد داشت./ایرنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/83588

کلیدواژه

صنعت نفت

همکاری‌ شرکت‌های دانش بنیان

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها