نفت / شناسه خبر: 83221 / تاریخ انتشار : 1401/2/28 08:26
|

انتخاب شایسته‌ترین مدیر هلدینگ‌ فعال صنعت پتروشیمی از نگاه مخاطبان "نفتی‌ها"/قنبری اکثریت آرا را به دست آورد

سرانجام "قنبری" مدیر عامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان با کسب ۶۸ درصد آرا در صدر این نظرسنجی قرار گرفت در ادامه اما "اسم‌خانی" مدیرعامل هلدینگ تاپیکو با کسب ۳۰ درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفت.

نفتی ها /پایگاه تحلیلی خبری "نفتی‌ها"  تصمیم گرفت در دومین نظرسنجی سال ۱۴۰۱ خود از مخاطبینش که جزو متخصصین و فعالان این حوزه هستند، بخواهد تا نظر خود را درباره عملکرد چهار مدیر هلدینگ‌های فعال در حوزه پتروشیمی اعلام کنند و بگویند به نظرشان  انتخاب کدامیک از این مدیران شایسته‌تر بوده است؟

که با گذشت بیش از دو هفته از آغاز این نظرسنجی که با استقبال بالایی هم مواجه شده بود،  "قنبری" مدیر عامل هلدینگ نفت و گاز  پارسیان با کسب ۶۸ درصد آرا در صدر این نظرسنجی  قرار گرفت و در ادامه هم "اسم‌خانی" مدیرعامل هلدینگ تاپیکو با کسب  ۳۰ درصد آرا در رتبه دوم این نظرسنجی قرار گرفت.

 
 
نکته مهم اما اینجاست که با توجه به ساختار تحریم‌ها و وضعیت پیچیده اقتصادی این روزهای کشور و وضعیت نفت و گاز، هلدینگ‌های فعال در حوزه پتروشیمی در سال های اخیر اهمیت بیشتری در چرخه تامین هزینه های جاری دولت یافته اند، و تبدیل به منبعی برای تامین ارز و پوشش دادن مخارج ملی ایران شده اند؛ از همین رو باید سکانشان به دست مدیری  اداره شود که تخصص و تعهد لازم را در این خصوص داشته باشد تا بتواند با توجه به نیازها و کسب دستاوردهای لازم، بررسی چالش‌های پیش روی این هلدینگ‌ها در صنعت، وضعیت تحریم‌ها و نحوه همکاری های آتی و نیز بومی سازی دانش و فنی و کاتالیست ها را مدیریت کند.
از سویی دیگر هلدینگ‌ها می‌توانند با استفاده از ویژگی‌های ذاتی خود و بازاریابی موفق‌تر نسبت به شرکت‌های کوچک، از طریق تشکیل برند قوی، تنوع سبد محصولات، افزایش مزیت های نسبی نظیر کاهش قیمت تمام شده، افزایش قدرت چانه زنی و افزایش کیفیت محصولات و . . . باعث حفظ و ارتقای بازار صنایع پتروشیمی حوزه نفت و گاز، خصوصا در بازارهای صادراتی و نهایتا توسعه آنها گردند که از همین رو انتخاب مدیریت این بخش ها هم باید به جد مورد توجه مقامات کشور قراربگیرد.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/83221

کلیدواژه

صنایع پتروشیمی خلیج فارس

تاپیکو

مدیرعامل شرکت پارسان پلیمر

پترول

اسم خانی مدیرعامل هلدینگ تاپیکو

علی عسکری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس

قنبری

بابازاده مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها