نفت / شناسه خبر: 40464 / تاریخ انتشار : 1400/1/30 11:04
|

مدیر شرکت نفت شیل: افزایش مجدد تولید در آمریکا به جنگ قیمت منجر خواهد شد

مدیر غول نفتی آمریکا، شرکت "پایونیر نچرال ریسورسز"، تاکید کرد که در صورت بازگشت مجدد تولید نفت شیل در سال آینده با افزایش ۱ میلیون بشکه ای در روز، صنعت نفت این کشور با یک جنگ دیگر بر سر...

نفتی ها /مدیر غول نفتی آمریکا، شرکت "پایونیر نچرال ریسورسز"، تاکید کرد که در صورت بازگشت مجدد تولید نفت شیل در سال آینده با افزایش ۱ میلیون بشکه ای در روز، صنعت نفت این کشور با یک جنگ دیگر بر سر قیمت روبرو خواهد شد.

اسکات شفیلد، مدیر غول نفتی آمریکا، شرکت "پایونیر نچرال ریسورسز" Pioneer Natural Resources، در اجلاس سالانه "بلومبرگ ان ای اف" تاکید کرد که در صورت بازگشت مجدد تولید نفت شیل در سال آینده با افزایش ۱ میلیون بشکه ای در روز، صنعت نفت این کشور با یک جنگ دیگر بر سر قیمت روبرو خواهد شد.

سال گذشته، در ماه مارس پس از آنکه تقاضا طی همه گیری کرونا سقوط کرد و تولید نفت خام ایالات متحده در هفته های قبل از شروع همه گیری به ۱۳ میلیون بشکه در روز رسید ، ائتلاف اوپک پلاس پیمان تولید خود را شکست.

اسکات شفیلد در این نشست گفت: اوپک و روسیه از اینکه ما بیش از حد رشد کردیم ناراحت بودند. اگر ما افزایش (تولید) بیش از حد را شروع کنیم، یک جنگ قیمت دیگر خواهیم داشت.

شفیلد همانطور که در اوایل سال جاری میلادی هنگامی که عربستان سعودی با کاهش اضافی ۱ میلیون بشکه ای در روز بازار را غافلگیر کرد، همچنان اعتقاد دارد که تولید نفت ایالات متحده دوباره افزایش نخواهد یافت چرا که تولید کنندگان از عواقب افزایش تولید آگاه هستند.

شفیلد در ادامه گفت: اگر سال آینده روزانه یک میلیون بشکه دیگر تولید را افزایش دهیم، به نظر من جنگ دیگری بر سر قیمت خواهیم داشت.

رشد یک میلیون بشکه در روز اساساً میزان افزایشی است که اداره اطلاعات انرژی آمریکا برای تولید نفت خام این کشور در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با میانگین سه ماهه دوم ۲۰۲۱ پیش بینی می کند.

طبق آخرین برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور قرار است از متوسط ۱۰.۹ میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم به تقریباً ۱۱.۴ میلیون بشکه در روز در سه ماهه چهارم برسد. در سه ماهه چهارم سال آینده، انتظار می رود تولید نفت ایالات متحده به طور متوسط بالای ۱۲ میلیون بشکه در روز باشد.

تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40464

کلیدواژه

ماه مارس

نفت شیل

پایونیر نچرال ریسورسز

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها