نفت / شناسه خبر: 38831 / تاریخ انتشار : 1399/5/11 11:53
|

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۵/۱۱

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۳۷ سنت یعنی ۰.۹ درصد افزایش به ۴۳ دلار و ۳۱ سنت رسید.

نفتی ها /به نقل از رویترز، انتشار آمارهای به شدت منفی از اقتصاد آمریکا و اعلام کاهش بی سابقه تولید نفت این کشور در ماه می سبب شد تا قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش باشد و رشد قیمت ماهانه جدیدی را تجربه کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۳۷ سنت یعنی ۰.۹ درصد افزایش به ۴۳ دلار و ۳۱ سنت رسید. نفت برنت شاهد ثبت چهارمین رشد ماهانه متوالی در ماه جولای بود. نفت خام وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که روز پنجشنبه ۳.۳ درصد افت کرده بود، در پایان معاملات روز جمعه با ۳۵ سنت یعنی ۰.۹ درصد افزایش به ۴۰ دلار و ۲۷ سنت رسید. نفت خام آمریکا در پایان ماه جولای سومین رشد ماهانه متوالی را به ثبت رساند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود اعلام کرده که میزان تولید نفت خام این کشور در ماه می بیشترین افت خود را داشته و با ۲ میلیون بشکه کاهش به رقم ۱۰ میلیون بشکه در روز رسیده است.

پس از آنکه روز پنجشنبه اعلام شد که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ شاهد رشد منفی ۳۲.۹ درصدی بوده که شدیدترین افت از زمان ثبت آمارهای رشد در سال ۱۹۴۷ به شمار می رود، روند کاهشی ارزش دلار در روز جمعه ادامه یافت و ارز ملی آمریکا در مسیر ثبت بزرگترین افت ماهانه طی یک دهه گذشته قرار گرفت.

کشاو لوهیا تحلیلگر ارشد موسسه مشورتی اولیتیکس در این باره گفت:‌«اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان و تضعیف ارزش دلار همچنان در حال تقویت قیمت نفت است، زیرا نفت یکی از کالاهایی است که سرمایه گذاران می توانند برای در امان ماندن از افزایش نرخ تورم در آن سرمایه گذاری کنند.»

بر اساس نظرسنجی رویترز از بیش از ۵۰۰ اقتصاددان برجسته، چشم انداز اقتصاد جهانی بار دیگر تیره و تار شده و افزایش موارد ابتلا به کرونا ریسک قرنطینه مجدد شهرها را افزایش داده است.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/38831

کلیدواژه

نفت برنت دریای شمال

بشکه نفت برنت دریای شمال

قیمت نفت برنت دریای شمال

قیمت جهانی نفت

افزایش قیمت جهانی نفت

کاهش قیمت جهانی نفت

قیمت جهانی نفت افزایش

قیمت جهانی نفت امروز

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها