نفت / شناسه خبر: 38950 / تاریخ انتشار : 1399/5/29 12:04
|

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۵/۲۹|برنت ۴۵ دلار و ۱۳ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۴۵ دلار و ۱۳ سنت رسید

نفتی ها /به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی ها در مورد کندی روند ترمیم تقاضا برای نفت در امریکا و در حالی که مذاکرات بر سر بسته محرک اقتصادی جدید دولت آمریکا به در بسته خورده است، قیمت نفت در بازارهای جهانی امروز شاهد کاهش بود.

در حالی که سرمایه گذاران در انتظار نتیجه نشست وزرای کشورهای مهم تولید کننده نفت در اواخر امروز هستند، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۴۵ دلار و ۱۳ سنت رسید. دیروز نیز قیمت نفت برنت شاهد ۹ سنت افزایش بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز امروز با ۲۱ سنت معادل نیم درصد کاهش به ۴۲ دلار و ۶۸ سنت رسید.

هیرویوکی هیکوکاوا مدیر بخش تحقیقات مؤسسه نیسان سکیوریتیز در این باره گفت: «نگرانی ها در مورد کندی افزایش تقاضا بر قیمت نفت اثر گذاشته است و این در حالی است که وضعیت بسته محرک مالی دولت آمریکا همچنان نامشخص است. به علاوه مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین نیز به تعویق افتاد هاست.»

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز گفت وی مذاکرات تجاری با چین را به تعویق انداخته است. وی اضافه کرد، در مقطع فعلی قصد گفت وگو با چین را ندارد.

هیکوکاوا افزود: «اما به دلیل انتشار خبرهای مثبتی نظیر کاهش ذخایر نفت خام آمریکا تأثیر کاهشی خبرهای منفی چندان زیاد نبوده است.» وی پیش بینی کرد که قیمت نفت نوسان محدودی را طی امروز تجربه کند.

سرمایه گذاران منتشر نشست روز چهارشنبه کمیته نظارتی گروه اوپک پلاس هستند که قرار است میزان پایبندی اعضا به توافق کاهش تولید را مورد ارزیابی قرار دهد.

منابع مطلع پیشتر گفته بودند که میزان پایبندی اوپک پلاس به مفاد توافق در ماه جولای بین ۹۵ تا ۹۷ درصد بوده است./تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/38950

کلیدواژه

قیمت جهانی نفت

افزایش قیمت جهانی نفت

کاهش قیمت جهانی نفت

قیمت جهانی نفت افزایش

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها