نفت / شناسه خبر: 28369 / تاریخ انتشار : 1399/2/27 09:22
|

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۲/۲۷|جهش ۷ درصدی قیمت نفت

به دنبال تقویت تقاضا برای انرژی و در حالی که کشورهای مختلف محدودیت های مسافرتی اعمال شده از بیم گسترش کرونا را تا حدودی کاهش داده اند قیمت نفت خام آمریکا روز جمعه شاهد جهش ۷ درصدی بود.

نفتی ها /به نقل از رویترز، به دنبال تقویت تقاضا برای انرژی و در حالی که کشورهای مختلف محدودیت های مسافرتی اعمال شده از بیم گسترش کرونا را تا حدودی کاهش داده اند قیمت نفت خام آمریکا روز جمعه شاهد جهش ۷ درصدی بود.

نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا این هفته ۱۹.۷ درصد جهش داشت و نفت برنت هم رشد هفتگی ۵.۲ درصدی را به ثبت رساند. قیمت هر دو شاخص نفتی برای سومین هفته متوالی شاهد رشد بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت آمریکا در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۸۷ سنت معادل ۶.۸ درصد جهش به ۲۹ دلار و ۴۳ سنت رسید. در اواسط جلسه دیروز نفت خام آمریکا بالاترین رقم از اواسط مارس یعنی ۲۹ دلار و ۹۲ سنت را نیز تجربه کرد. قیمت نفت خام آمریکا روز پنجشنبه هم ۹ درصد افزایش یافته بود. قیمت نفت برنت هم در پایان معاملات روز گذشته با یک دلار و ۳۷ سنت معادل ۴.۴ درصد رشد به ۳۲ دلار و ۵۰ سنت رسید. روز پنجشنبه نفت برنت حدود ۷ درصد جهش داشت.

به گفته باب یاوگر، تحلیلگر بازار انرژی در موسسه میزوهو در نیویوک قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در دو ماه آینده نسبت به قیمت نفت تحویل یک ماه آتی برای اولین بار از اواخر فوریه کمتر بود و این نشان دهنده کم شدن شکاف بین عرضه و تقاضاست.

وی افزود: «این موضوع اتفاقی نیست به خصوص که اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده میزان ذخایر نفت خام و حجم نفت ذخیره شده در سایت کوشینگ اوکلاهاما برای اولین بار در طی هفته های متمادی شاهد کاهش بوده است.»

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولید کنندگان عمده به منظور کاستن از مازاد عرضه شروع به کاهش تولید خود کرده اند و اکنون نشانه هایی از بهبود تقاضا نیز دیده می شود. آمارهای استفاده روزانه نفت چین در ماه آوریل شاهد رشد بوده و پالایشگاه ها مجددا فعالیت های خود را افزایش داده اند./تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/28369

کلیدواژه

قیمت جهانی نفت

تقویت تقاضا برای انرژی

افزایش قیمت جهانی نفت

کاهش قیمت جهانی نفت

قیمت جهانی نفت افزایش

بیم گسترش کرونا

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها