نفت / شناسه خبر: 230111 / تاریخ انتشار : 1403/4/18 15:41
|

ماجرای یک ترفند انتخاباتی با بوی بنزین!

«فایننشال تایمز» در گزارشی اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ممکن است دستور آزادسازی نفت خام بیشتری را از محل ذخایر استراتژیک نفت (SPR) صادر کند تا بتواند مانع از افزایش قیمت بنزین...

نفتی ها /به تازگی روزنامه «فایننشال تایمز» در گزارشی اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ممکن است دستور آزادسازی نفت خام بیشتری را از محل ذخایر استراتژیک نفت (SPR) صادر کند تا بتواند مانع از افزایش قیمت بنزین و کنترل تورم تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه نوامبر شود.

گفتنی است، اس‌پی‌آر SPR یک ذخیره اضطراری نفت است که توسط وزارت انرژی ایالات متحده نگهداری می‌شود و پس از تحریم نفتی اوپک در سال های ۱۹۷۳ و ۱۹۷۴ ایجاد شد؛ این ذخیره به عنوان یک محافظ در برابر افزایش قیمت نفت در زمان اختلالات عرضه عمل می‌کند.

حالا در حالی که فایننشال تایمز با استناد به گزارش گروه خودرویی AAA آورده است که قیمت بنزین در ایالات متحده در چند روز گذشته به طور متوسط ۳.۴۵ دلار در هر گالن بود که اندکی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است؛ اما ترامپ از قیمت بنزین به‌عنوان بهانه ای برای حمله به بایدن در مبارزات انتخابات ریاست‌ جمهوری فعلی استفاده می کند. وی به حامیان خود در تجمع آخر هفته گذشته در لاس‌وگاس وعده داد برنامه ریزی کرده است تا با افزایش حفاری ها برای تولید نفت و گاز، هزینه های انرژی شهروندان آمریکایی را کاهش دهد.

این بهانه اما از جایی به دستترامپ افتاد که با کاهش بنزینی که در دولت بایدن اتفاق افتاد اما نرخ این سوخت همچنان بیش از ۵۰ درصد بیشتر از زمانی است که ترامپ در سال ۲۰۲۱ کاخ سفید را ترک کرد.

علاوه بر این سال‌گذشته، دولت آمریکا مقدار قابل توجهی نفت را برای کاهش قیمت بنزین فروخت، اقدامی که انتقاد تند برخی از جمهوری‌خواهان را به‌دنبال داشت، با این حال مشخص نیست که آیا آنها در آینده نزدیک دوباره به این استراتژی متوسل خواهند شد یا خیر.

حالا این که در نهایت این بنزین بلای جان بایدن خواهد شد یا خیر را در تا چند وقت آینده خواهیم دید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/230111

کلیدواژه

قیمت بنزین

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها