نفت / شناسه خبر: 148801 / تاریخ انتشار : 1402/11/14 08:08
|

آقای خجسته‌مهر افزایش درآمد یا کاهش سود؟/ در شرکت هواپیمایی قشم ایر چه می‌گذرد؟

درحالی شرکت هواپیمایی قشم ایر متعلق به شرکت ملی نفت اخیرا با انتشار خبری از افزایش درآمدهای این شرکت در سال ۱۴۰۱ خبرداده که نامه ای منتسب به یک نهادنظارتی در فضای مجازی دست به دست می‌شود...

نفتی ها /درحالی شرکت هواپیمایی قشم ایر متعلق به شرکت ملی نفت اخیرا با انتشار خبری از افزایش درآمدهای این شرکت در سال ۱۴۰۱ خبرداده که نامه ای منتسب به یک نهادنظارتی در فضای مجازی دست به دست می‌شود و حکایت از کاهش درآمد این شرکت در سال مذکور دارد!
گویا گزارش منتسب به یک نهاد نظارتی، حاکی از کاهش سود شرکت هواپیمایی قشم ایر( متعلق به شرکت ملی نفت) در سال مالی ۱۴۰۱ به دلیل سومدیریت در فروش بلیط و واگذاری پروازچارتر( لغو قرارداد چارتر در فصل کم مسافر و واگذاری پرواز به چارترکننده در فصل پرمسافر که به نفع آژانس‌های چارترکننده است)، واگذاری بلیط به وزارت نفت و نهاد ریاست جمهوری بدون دریافت وجه (که تازمان انتشارنامه تسویه نشده) و نیز خرید قطعات قلابی هواپیما توسط واحد تدارکات خارجی این شرکت است. این در حالی است که مدیرعامل این شرکت که بنابرشایعات با لابی‌گری شدید توسط برخی از مقامات وزارت راه به این سمت رسیده؛ تاجاییکه که گفته می‌شود وی به شدت از سوی رییس سازمان هواپیمایی کشوری حمایت می‌گردد؛ چندی پیش با اطلاع رسانی وسیعی از افزایش درآمدهای این شرکت در سال مالی ۱۴۰۱خبرداده است.
حال باید خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت پاسخگوی حاشیه‌های بوجود آمده در خصوص این شرکت باشد که اگر افزایش درآمد و بهره‌وری در قشم ایرصحیح است پس چرا یک نهاد نظارتی اقدام به ارائه چنین گزارشی نموده است؟ و اگر گزارش منتسب به آن نهاد نظارتی صحیح است آیا ارائه ادعای دروغین افزایش درآمد از سوی مدیران قشم ایر نباید با برخورد و بازخواست از سوی مدیران بالادستی مواجه شود؟ چراکه قطعا همین ضدونقیض‌های طرح شده درفضای مجازی خود عاملی جدی بر افزایش بی‌اعتمادی مردم به دولت و آمارهای منتشر شده ازسوی مسوولان خواهد بود و باید بیش از پیش به این مسایل توجه داشت!

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/148801

کلیدواژه

محسن خجسته‌مهر

خجسته‌مهر

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها