نفت / شناسه خبر: 137804 / تاریخ انتشار : 1402/8/10 12:00
|

تاسیسات روزمینی حفظ امنیت صنعت گاز را سخت‌تر می‌کند/ تدوین ۲۵ راهبرد مقابله با حملات سایبری

مدیر عامل شرکت ملی گاز گفت: شرایط ما متفاوت است بنابراین حفظ امنیت این صنعت واجب است و از مسئولین در مجلس انتظار داریم برای حفظ این صنعت و خدمات رسانی مستمر در ارتباط با اختصاص بودجه و تدوین ...

نفتی ها /مدیر عامل شرکت ملی گاز گفت: شرایط ما متفاوت است بنابراین حفظ امنیت این صنعت واجب است و از مسئولین در مجلس انتظار داریم برای حفظ این صنعت و خدمات رسانی مستمر در ارتباط با اختصاص بودجه و تدوین قوانین کاربردی به صنعت کمک کنند.

مجید چگنی در مراسم هفته پدافند غیر عامل وزارت نفت اظهار داشت: ما اکنون ۴۳۰ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی روستایی و شهری، ۳۹ هزار کیلومتر شبکه پرفشار داریم و در واقع به وسعت کشور میزان آسیب پذیری نیز بیشتر است زیرا تمام تاسیسات صنعت گاز از جمله پالایشگاه، خطوط و ایستگاههای تقویت فشار آشکار هستند بنابراین تهدیدات بیشتر می شوند.

وی تاکید کرد: شرایط ما متفاوت است بنابراین حفظ امنیت این صنعت واجب است و از مسئولین در مجلس انتظار داریم برای حفظ این صنعت و خدمات رسانی مستمر در ارتباط با اختصاص بودجه و تدوین قوانین کاربردی به صنعت کمک کنند.

مدیر عامل شرکت ملی گاز گفت: در حوزه پدافند سندهای مهمی تدوین و ابلاغ شده که از جمله آن ۲۵ راهبرد مقابله با حملات سایبری است.

وی در ادامه به موضوع جنگ غزه و اسرائیل پرداخت و گفت: اکنون دشمن علیرغم اینکه با تمام امکانات مردم را در غزه مورد شدیدترین آماج حمله قرار داده، زمینگیر شده و شرایطی است که جبران آن برای اسرائیل میسر نیست.

چگنی با بیان اینکه اکنون بیداری را در جهان شاهدیم، تصریح کرد: اکنون ملت در کشورهای حامی رژیم صهیونیستی؛ از مردم غزه حمایت می کنند و دشمن که آسیب دیده بدنبال ایجاد مشکل در دیگر کشورها است.

وی با تاکید بر اینکه تمام صنعت نفت در برابر دشمن هوشیار است و تمهیدات لازم بعمل آمده است، خاطرنشان کرد: اگر آسیب به صنعت نفت ایران به فکر دشمن هم خطوط کند باید بداند تمام صنعت نفت آماده است و اجازه نخواهد داد دشمن حملات سایبری داشته باشد و برای کشور مشکل ایجاد کند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه الزامات پدافند غیر عامل در تمام شرکتهای تابعه نفت در حال پیگیری است، گفت: پروژه ها و طرحهای مطالعاتی تعریف شده و تعدادی به اتمام رسیده و الزامات در حال پیاده سازی است.

وی بیان داشت:  پدافند غیر عامل یک زنجیره است و از خود سازمان تا اقصی نقاط ادامه دارد و همه موظفیم این الزامات را اجرایی کنیم تا وقفه ای ایجاد نشود.

چگنی با بیان اینکه دفاع و پدافند جزیی از جهاد است، خاطرنشان کرد: حفظ اموال و دارایی نظام و حفظ تاسیسات که امنیت انرژی کشور را تامین می کند، جهاد است.

وی یادآور شد: نقشه راه پدافند غیر عامل در صنعت نفت و گاز باید هرچه سریعتر نهایی و عملیاتی شود.

مدیر عامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه با توجه به اینکه در آستانه ورود به فصل سرما هستیم ‌و این کشور را در شرایط خاص‌تری به لحاظ تامین گاز قرار می دهد، گفت: با وجود ناترازی سال گذشته را با همراهی مردم و کاهش مصرف پشت سر گذاشتیم و امیدواریم امسال هم این همکاری را داشته باشیم.

وی ادامه داد: کلیه تعمیرات بالادست انجام شده و آماده ورود به فصل سرد است.ایلنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/137804

کلیدواژه

صنعت گاز

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها