نفت / شناسه خبر: 137564 / تاریخ انتشار : 1402/7/9 15:23
|

نفت صد دلاری سیاست تولید فعلی نفت را تغییر می‌دهد؟

این روزها قیمت نفت با نادیده گرفتن نگرانی‌ها نسبت به تورم سرسام‌آور و رشد اقتصادی ضعیف‌تر، تحت تاثیر محدودیت عرضه که تا حدودی به دلیل کاهش تولید اوپک پلاس روی داده و تقاضای رو به رشد...

نفتی ها /به گزارشcnbc ،این روزها قیمت نفت با نادیده گرفتن نگرانی‌ها نسبت به تورم سرسام‌آور و رشد اقتصادی ضعیف‌تر، تحت تاثیر محدودیت عرضه که تا حدودی به دلیل کاهش تولید اوپک پلاس روی داده و تقاضای رو به رشد، به نزدیک ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود کرده است؛  اما  این چرخش ناگهانی برای بازاری که چندی پیش در رکود بود سبب افزایش نگرانی‌ها نسبت به قیمت نفت شده است.
موضوع اما نگرانی  کشورهایی چون چین و هند نیست که تا همین الان هم مقادیر زیادی نفت خام ارزان قیمت روسیه را خریداری کرد‌ه‌اند، جریان نگرانی دولت بایدن است که  این افزایش  قیمت  یک مشکل سیاسی شناخته شده است: محبوبیت رئیس جمهور در تابستان ۲۰۲۲ کاهش یافت، زمانی که گاز به گالن ۵ دلار رسید و کانون نارضایتی آمریکایی ها از تورم شد. در آستانه انتخابات سال آینده، کاخ سفید گزینه های خوبی برای دلجویی از رانندگان دارد، زیرا در حال حاضر ذخایر نفت کشور را به حدود نصف ظرفیت عادی خود کاهش داده است. انتقاد بیشتر از سوی جمهوری خواهان و نگرانی های عملیاتی در مورد حذف مداوم نفت از ذخایر استراتژیک نفت، انتشار بیشتر آن را بعید می کند.
از سویی دیگر وزیران گروه اوپک و متحدانشان که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، چهارم اکتبر (۱۲ مهر) دیدار می‌کنند. کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس، در صورت لزوم می‌تواند خواستار برگزاری نشست کامل وزیران این گروه شود.
چهار منبع آگاه در اوپک پلاس که مایل نبودند نامشان فاش شود، به رویترز گفتند: این کمیته در نشست آنلاین روز چهارشنبه، احتمالا تغییری در سیاست تولید فعلی صورت نمی‌دهد.
یکی از این منابع آگاه گفت: چیزی مورد بحث قرار نگرفته است. احتمالا یک دیدار عادی با تاکید بر توافق اوپک پلاس خواهد بود.
موضوعی که مورد توجه خواهد بود، جدیدترین اطلاعات درباره کاهش تولید اضافی عربستان سعودی و روسیه است. این دو کشور پنجم سپتامبر اعلام کردند کاهش تولید اضافی که مجموعا به ۱.۳ میلیون بشکه در روز می‌رسد را تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید می‌کنند و این تصمیم را ماهانه بازبینی خواهند کرد.
با صعود قیمت نفت، بعضی از تحلیلگران می‌گویند احتمال فزاینده‌ای وجود دارد که کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی، تعدیل شود اما سایرین انتظار دارند که این محدودیت عرضه در سال ۲۰۲۴ هم ادامه پیدا کند.



 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/137564

کلیدواژه

نفت صد دلاری

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها