نفت / شناسه خبر: 116636 / تاریخ انتشار : 1402/3/29 09:05
|

مدیر طرح های توسعه شرکت پلیمر آریاساسول: توجه به مسائل درونی افراد لازمه اجرای ایمنی روانشناختی است

مدیر طرح‌های توسعه شرکت پلیمر آریاساسول: توجه به مسائل درونی افراد لازمه اجرای ایمنی روانشناختی است

نفتی ها /مدیر طرح‌های توسعه شرکت پلیمر آریاساسول اجرای ایمنی روانشناختی Psychological Safety را در گرو توجه به مسائل درونی افراد دانست و بر ضرورت ایجاد کارگروهی به‌ این منظور تأکید کرد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، جلسه Introduction Psychological Safety (معرفی ایمنی رواشناختی)، با حضور محمدصالح قرنفلی، مدیر طرح های توسعه، سعید اسماعیلی، مدیر مجتمع و جمعی از مدیران ارشد شرکت پلیمر آریاساسول عصر امروز (یکشنبه، 28 خرداد ماه) برگزار شد. هدف از این جلسه آموزشی که برای جمعی از مدیران شرکت برگزار شده بود، آشنایی مدیران با مفهوم ایمنی روان‌شناختی بود. 

محمدصالح قرنفلی، مدیر طرح‌های توسعه شرکت پلیمر آریاساسول به دو بعد درونی و بیرونی عملکرد افراد (Inbox/outbox) اشاره کرد و گفت: در بعد بیرونی فرد باید در قالب شخصیت سازمانی به هر نهادی اعتماد داشته باشد تا بتواند مسائل، حرف و ایده‌های خود را ارائه کند و در واقع درونیات خود را بروز دهد، به‌گونه‌ای که بیانات وی در آینده برای ارزیابی و قضاوت مورد استفاده قرار نگیرد.

با این حال وی بعد درونی عملکرد فرد را مسئله‌ای مهم‌ دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه قالب ما دچار نوعی خود برتر و بزرگ‌بینی هستیم و در مورد ضعف‌ها با خود صادق نیستیم، نمی‌توان انتظار داشت که بعد بیرونی روایی و پایایی داشته باشد. مدیرطرح‌های توسعه شرکت پلیمر آریاساسول افزود: در واقع با انجام آزمون‌های ساده و صریح نمی‌توان به ماهیت واقعی درونیات افراد پی برد و برای بعد بیرونی برنامه‌ریزی کرد.

قرنفلی گفت: لازم است کارگروهی تشکیل شود که برای درک درونیات افراد اقدام کند و در کنار آن باید برای پیش‌برد ایمنی روانشناختی که به بعد بیرونی مربوط می‌شود برنامه‌ریزی به‌صورت جدی انجام شود و خروجی‌ آن دنبال شود.

ریسک‌های روانشناختی در کنار ریسک‌های فیزیکی محیط کار را تهدید می‌کند مدیر سرمایه های انسانی شرکت پلیمر آریاساسول با اشاره به انگیزه به‌کارگیری ایمنی روانشناختی در شرکت گفت: در واقع هماهنطور که محیط عملیاتی شرکت برای ریسک‌های فیزیکی در عملیات، همواره مورد پایش قرار می‌گیرد، باید مراقب بود که این ریسک به‌صورت روانی نیز در فعالیت‌های شرکت وجود نداشته باشد، چرا که انسان یک بعد روان‌شناختی دارد که همچون بعد فیزیکی باید مورد مراقبت قرار بگیرد.

در پایان مدیر سرمایه های انسانی شرکت پلیمرآریاساسول نیز خاطر نشان کرد : نیاز است کمیته‌های ممیزی خاصی ایجاد شود تا مغایرت‌های احتمالی که در آینده وجود دارد، شناسایی و راهکار ارائه کنند.

 

 
 
 
 
 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/116636

کلیدواژه

شرکت پلیمر آریاساسول

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها