نفت / شناسه خبر: 95549 / تاریخ انتشار : 1401/11/12 15:32
|

قطعات فرسوده بلای جان پمپ‌بنزین‌هاشد/ کاری از دست دانش‌بنینان‌ها ساخته است؟

مدتهاست که شاهد صف های طولانی بنزین در نقاظ مختلف کشور و گلایه صنف جایگاه‌داران سوخت از فرسودگی، خرابی نازل‌ها و کارتخوان‌های دستگاه‌های سوخت هستیم...

نفتی ها /مدتهاست که شاهد صف های طولانی بنزین در نقاظ مختلف کشور و گلایه صنف جایگاه‌داران سوخت از فرسودگی، خرابی نازل‌ها و کارتخوان‌های دستگاه‌های سوخت هستیم.؛ طبق ‌گفته‌های‌ سایر دست‌اندرکاران عرضه سوخت کشور، این روزها تجهیزات مربوط به سامانه هوشمند سوخت و کارتخوان‌های هوشمند آن به شدت مستعمل شده و نیاز به نوسازی و تعمیر دارند. اتفاقی که گویا توسط برخی مسئولان مربوطه در ارگان‌های دولتی بپیگیری نمی‌شود و احتمالا همین امر به‌زودی سبب از کار افتادن این دستگاه‌ها و ایجاد اختلال در خدمت‌رسانی جایگاه‌های عرضه سوخت به مردم می‌شود.
اسداله قلی‌زاده_رئیس صنف جایگاه‌داران کشور با اشاره به این که طی چند سال اخیر متاسفانه به سامانه هوشمند سوخت و به‌خصوص تجهیزات مربوطه در جایگاه‌ها توجه نشده است، به‌حدی که این دستگاه‌ها مستهلک شده‌اند، گفت: «‌هم اکنون خرابی‌های زیادی در کارتخوان‌ها داریم و همه نازل‌ها فعال نیستند.»
قلی‌زاده اظهار کرد: «بیش از ۶۰هزار نازل عرضه فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های سوخت کشور داریم. برای کیفیت پایدار خدمات توزیع سوخت، کاهش مدت زمان سوختگیری و جلوگیری از زیان جایگاه‌داران باید همه نازل‌ها فعال باشند، ولی در اثر برخی تاخیرها و ترک فعل‌ها، شاهدیم که مردم و جایگاه‌داران با مشکل مواجهند. متاسفانه برخی مسئولان مربوطه نیز به جز بیان وعده و راهکاری تئوریک، اقدام عملیاتی مهمی در این حوزه انجام نمی‌دهند.»
اما این شکایات در حالی مطرح شده است که جلیل سالاری، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور به رسانه‌ها  درباره خرابی کارتخوان‌ها گفته است: هیچ یک از کارتخوان‌های سامانه هوشمند پمپ بنزین خراب نیست و هم‌‌اکنون شرکت‌های پشتیبان و مجموعه تعمیرگاه‌های محلی برای حل مشکلات احتمالی در جایگاه‌ها مستقر هستند.
او در ادامه درباره خرابی نازل‌‌های پمپ بنزین افزود: از ۵۴ نازلی که در کشور فعال است، حداکثر ۱۰ درصد آن‌ها خراب به حساب می‌آید که در راستای حل این مشکل قراردادی با یک شرکت دانش‌بنیان داخلی منعقد شد تا نازل‌ها بومی شوند.
اما نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که  قرارداد با شرکت دانش‌بنیانی که معاون وزیر از آن صحبت می‌کند حدود یک ماه پیش منعقد شده است و تا امروز باید حداقل پیشرفتی در مسیر حل مشکلات مشاهده می‌شد، اما  با پیگیری‌های انجام شده از جایگاه‌‌‌های سوخت و همچنین تداوم صف های  طولانی در آنها  به نظر می‌رسد مشکل خرابی کارتخوان‌ها و فرسودگی نازل‌ها همچنان پابرجاست و هنوز اقدام چشمگیری در این باره صورت نگرفته است.

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/95549

کلیدواژه

صف های طولانی بنزین

اخبار مرتبط

نظرات شما

1 نظر
امیر / 1401/11/17 - 12:02
دانش بنیان کیلویی چند؟ اینها به جز مصرف کننده دانش سطح پایین یا منسوخ و خریداری شده از چین و برزیل چیزی ندارند.
rateup 0
 ratedown 0

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها