نفت / شناسه خبر: 84826 / تاریخ انتشار : 1401/9/7 14:30
|

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۱/۰۹/۰۷ | برنت ۸۱ دلار و ۴۱ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۲۲ سنت معادل ۲.۶۵ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۴۱ سنت رسید.

نفتی ها /به نقل از رویترز، قیمت نفت در شرایطی که اعتراضات در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا بر سر محدودیت‌های کرونایی نگرانی در مورد تقاضا را افزایش داده، بیش‌از ۲ دلار در هر بشکه کاهش یافت. قیمت نفت آمریکا به پایین‌ترین رقم طی ۱۱ ماه گذشته رسیده است.
 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۲۲ سنت معادل ۲.۶۵ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۴۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ دلار و ۱۰ سنت معادل ۲.۷۵ درصد کاهش، ۷۴ دلار و ۱۸ سنت معامله می‌شود.
 هر دوی این شاخص‌های نفتی در هفته قبل به پایین‌ترین قیمت خود طی ۱۰ ماه گذشته رسیدند و سومین هفته پیاپی کاهش قیمت را تجربه کردند. نفت خام برنت ۴.۶ درصد و نفت آمریکا ۴.۷ درصد در هفته گذشته کاهش قیمت داشتند.
 علاوه‌بر نگرانی فزاینده درمورد کاهش تقاضا در چین به‌خاطر افزایش موارد ابتلا به کرونا، بی‌ثباتی‌های سیاسی ناشی از اعتراضات بر سر محدودیت‌های کرونایی در شانگهای هم بر قیمت نفت تأثیر گذاشت.
 تحلیلگران عقیده دارند قیمت نفت با توجه به پیامدهای اجلاس آینده اوپک پلاس و همچنین اجرایی شدن سقف قیمت برای نفت روسیه، همچنان بی‌ثبات خواهد بود و احتمالاً محدوده قیمت نفت آمریکا بین ۷۰ تا ۷۵ دلار در هر بشکه باقی می‌ماند.
 در شرایطی که اکثر کشورهای دنیا محدودیت‌های کرونایی را برداشته‌اند، رئیس‌جمهور چین همچنان به سیاست کرونای صفر پایبند است و همین امر باعث اعتراضات گسترده در شانگهای در روز یکشنبه شد و حالا این اعتراضات در روز سوم به سایر شهرهای چین راه یافته است.
 اجلاس آینده ائتلاف اوپک پلاس در چهارم دسامبر برگزار خواهد شد و پیامدهای تصمیم اعضای این ائتلاف قیمت نفت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اوپک پلاس در ماه اکتبر برای کاهش ۲ میلیون بشکه‌ای تولید در سال آینده میلادی به توافق رسید.
 تمرکز سرمایه‌گذاران به طرح‌های غربی برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه هم معطوف است. کشورهای عضو گروه ۷ و دیپلمات‌های اتحادیه اروپا درحال مذاکره برای تعیین یک سقف قیمت معادل ۶۵ تا ۷۰ دلار در هر بشکه برای نفت روسیه هستند و امیدوارند این اقدام درآمد این کشور را برای جنگ با اوکراین کاهش دهد و درعین‌حال بازارهای جهانی نفت آسیب نبینند.
 طرح سقف قیمت روسیه در پنجم دسامبر هم‌زمان با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت خام این کشور اجرایی می‌شود.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/84826

کلیدواژه

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال

قیمت جهانی نفت

افزایش قیمت جهانی نفت

کاهش قیمت جهانی نفت

قیمت جهانی نفت افزایش

قیمت جهانی نفت امروز

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها