نفت / شناسه خبر: 84285 / تاریخ انتشار : 1401/7/2 10:33
|

توافق با ازبکستان برای افزایش تجارت فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی

توافق‌های اولیه با ازبکستان برای افزایش تجارت فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی انجام و سرفصلی تازه در روابط دو کشور در حوزه انرژی و پتروشیمی در آینده باز شده است.

نفتی ها /به نقل از وزارت نفت، احمد اسدزاده، معاون بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت شنبه، دوم مهرماه در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست با عبدی جمیل ایمیامینوویچ، معاون وزیر انرژی ازبکستان دیدار و گفتگو کرد.

سفر هئیت انرژی ازبکستان به ایران هم‌زمان با برگزاری شانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست، پیرو سفر وزیر نفت به ازبکستان و دیدارهای وی با مسئولان وزارت انرژی این کشور در حاشیه نشست سران سازمان همکاری‌های شانگ‌های در سمرقند انجام شده است.

با توجه به ظرفیت‌های موجود بین تهران و تاشکند در زمینه انرژی و علاقه‌مندی دو طرف، هیئت ایرانی به سرپرستی معاون بازرگانی و امور بین‌الملل وزارت نفت در سفری به تاشکند توسعه روابط دو کشور در این حوزه را بررسی کردند.

تفاهم‌هایی در سفر هیئت ایرانی به سرپرستی معاون بازرگانی و امور بین‌الملل وزارت نفت به تاشکند بین ایران و ازبکستان انجام شد، اما با توجه به اینکه بعضی از این تفاهم‌ها نیاز به تصمیم‌گیری‌های بیشتر داشت، در سفر وزیر نفت به ازبکستان این مهم انجام شد.

موارد بسیاری نیز در دیدار هیئت ازبکستانی به تهران برای توسعه همکاری بین دو کشور بررسی شد که مهم‌ترین آن‌ها همکاری در کشور در بخش بالادستی صنعت نفت بود.

باید تاکید شود که توافق‌های اولیه با ازبکستان برای افزایش تجارت فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی انجام و سرفصلی تازه در روابط دو کشور در حوزه انرژی و پتروشیمی در آینده باز شده است.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/84285

کلیدواژه

فرآورده‌های نفتی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها