نفت / شناسه خبر: 41652 / تاریخ انتشار : 1400/8/10 08:19
|

"نفتی‌ها" گزارش می‌دهد: مدیر در سایه‌ مناطق نفت‌خیز جنوب کیست؟

"ایجاد مدیر سایه در مناطق نفت خیز جنوب" شایعه ای است که این روزها در این منطقه پخش می‌شود!

نفتی‌ها /"ایجاد مدیر سایه در مناطق نفت خیز جنوب" شایعه‌ای است که این روزها در این منطقه پخش می‌شود! آنان که شایعه پردازند می‌گویند در حال حاضر صفرعلی رئیسی به مدیر سایه مناطق نفت‌خیزجنوب بدل شده و اگرچه در راس مدیریت دانشی تکیه زده اما بواقع صفر علی رئیسی است که این منطقه را اداره می‌کند.
صفرعلی رئیسی در دوره های مدیریتی گذشته همواره مسوولیتی را در مناطق نفت خیز جنوب برعهده داشته؛ در زمان مدیرعاملی قلاوند مدت کوتاهی در شرکت نفت و گاز مسجد سلیمان به فعالیت مشغول بود. پس از آن وی توسط فکور که تصادفا همشهری وی و دزفولی است به سمت مدیرعاملی نفت و گاز غرب گماشته شد و در دوره عالیپور نیز در مناطق نفت‌خیز جنوب بصورت مشاور و بعد بعنوان معاون مدیر حضور یافت و با روی کار آمدن محمدی نیز همین روند ادامه یافت تا اینکه درنهایت بنابر اظهارات منابع آگاه با ایجاد چالش بین وی و فتح‌الهی برکنار گردید.
مجدداً وی با حمایت برخی از بزرگان این منطقه، به سمت مشاور مدیرعامل در امور تولید و مسئول کمیته حل اختلاف با پیمانکاران منصوب گردید. شنیده‌ها حاکی از آن است که در همان دوره نیز وی برای سمت مدیرعاملی گچساران استعلام گردید که ظاهرا این استعلام تایید نشد و "نفتی‌ها" از دلیل آن بی‌اطلاع است.
در این بین، گفته می‌شود هم اکنون، اکثر کارها باید از کانال رئیسی بگذرد و افرادی که بخواهند جلسه‌ای پیرامون مسائل مهم با دانشی داشته باشند گویا باید از سد صفرعلی رئیسی عبور نمایند تا جاییکه شنیده می‌شود این موضوع اعتراض برخی از مدیران و مشاوران را برانگیخته که تحت چه نام و عنوانی باید با رئیسی جلسه بگذارند و از دانشی خواسته‌اند تا عنوانی برای وی مشخص نماید.
همچنین شایعاتی مبنی بر اینکه دانشی به دنبال انتصاب رئیسی بعنوان قائم مقام هست نیز شنیده شده که البته این موضوع با نامه شماره ۱۵۸۸۲۰۵ سازمان اداری استخدامی کشور که پست قائم مقام را از موسسات دولتی و وزارتخانه‌ها حذف نموده در تناقض است. از سویی دیگر، برخی از اخبار نیز حاکی از آن است که دانشی بدنبال ایجاد سمتی تحت عنوان معاون کل یا معاون وابسته در مناطق نفت‌خیز جنوب است تا همه کارها را از کانال رئیسی دنبال نماید. جالب است که توسعه ساختار ممنوعیت دارد اما تجربه نشان داده که هرگاه مدیر مجموعه‌ای بخواهد به دلخواه خود سمت‌های خاص برای افراد خاص‌تر ایجاد می‌نماید و این‌بار بنابر شایعات احتمالا این رئیسی است که لقب آقای خاص را دریافت خواهد نمود.
این شایعات زمانی بیشتر به واقعیت نزدیک خواهد شد که به یک نقل قول دانشی در خصوص رئیسی که ۱۲ مهرماه سالجاری در پایگاه خبری و تحلیلی خبرآوران منتشر گردید و هیچگاه تکذیب نشد اشاره شود.
۱۲ مهر ماه سال ۱۴۰۰ این پایگاه در خبری به نقل از یک منبع آگاه عنوان نمود که علیرضا دانشی، یکی از جدی‌ترین گزینه‌های مدیرعاملی مناطق نفتخیز جنوب است اما در جلسات متعددی عنوان کرده که والله بالله تالله صفرعلی رئیسی از من اصلح‌تر و ارجح‌تر است و وی باید مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب شود و بنده بدلیل مشکلاتی که دارم در توانم نیست که این مسئولیت را بپذیرم و نذر کرده‌ام تا هیچ مسئولیتی را نپذیرم.
فارغ از اینکه این اظهارات منتشرشده مربوط به دانشی بوده یا خیر؟ چرایی آنکه این اظهارات توسط دانشی هیچگاه تکذیب نشد به نوعی به مهر تاییدی براین اظهارات بدل گردیده است. با اینحال یک نکته به قوت خود باقی است که اگر واقعا قراراست مدیریت ۲ گانه دراین منطقه اعمال گردد و اگر واقعا دانشی معتقد به بالاتربودن توانایی رئیسی نسبت به خود بوده؛ پس چرا مسوولیت اداره یکی از استراتژیک ترین مناطق نفتی کشور را برعهده گرفته است؟ و اگر چنین اظهاراتی مطرح نشده پس چرا خبری از تکذیب این اظهارات منتشر شده به نقل از دانشی نبوده است؟ در این بین باید نگران ۲ گانه مدیریت شدن مناطق نفت خیز جنوب بود که در بدبینانه‌ترین حالت در صورت صحت آن، یادآور تجربه قدیمی مربوط به دهه ۸۰ و مدل قلاوند و (مرحوم) سرخیلی است که نهایتا به چالش بین این ۲ انجامید که امید است عاقبت مدل دانشی/ رئیسی اینگونه نباشد. شاید لازم باشد نهادهای نظارتی با حساسیت بیشتری به نحوه مدیریت این منطقه بنگرند و کمی هم به عملکرد دانشی در دوران مدیریت فنی وی دراین منطقه رجوع داشته باشند!

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41652

کلیدواژه

مناطق نفت خیز حنوب

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها