نفت / شناسه خبر: 40371 / تاریخ انتشار : 1400/1/15 08:04
|

هلدینگ خلیج فارس برای تصاحب دارایی‌های PCC خیز برداشت؟

گوئی اینبار نیز این هلدینگ در تلاش برای تصاحب دارایی‌های‌ است که در صورت دریافت رای نیز حق تعیین نحوه تسویه حساب آن را ندارد!

نفتی ها /مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۰ طی گفت وگوی ۲ پاراگرافی با یکی از رسانه‌های همسو با عنوان پاسخ دیپلماتیک ربیعی به یک سوال جنجال برانگیز "آیا سهام «بازرگانی پتروشیمی»، «اسپک» و «تخت‌جمشید» به «هلدینگ» می‌رسد؟"  با گذشتن از پاسخ به این سوال تاکید کرده اصل طلب هلدینگ خلیج فارس بابت سه شرکت پتروشیمی بندرامام، پارس و نوری از بازرگانی پتروشیمی حدود ۶۵۰ میلیون دلار است. به گفته وی تازمانیکه رای داوری اعلام نشود نمی‌توان درباره نحوه وصول مطالبات اظهارنظری کرد و باید منتظر رای دادگاه باشند! اما درعین حال طرح سوال آنهم به صورت مشخص با تفکیک اموال بازرگانی پتروشیمی بدون هیچگونه موضوع از پیش طرح شده ای قابل تامل است. گوئی اینبار نیز این هلدینگ در تلاش برای تصاحب دارایی‌های‌ است که در صورت دریافت رای نیز حق تعیین نحوه تسویه حساب آن را ندارد!
تا جاییکه از نظر کارشناسان این گفت وگو با ابهامات بسیاری مواجه است. درابتدا بزرگترین ابهام مربوط به ارائه رای داوری ابتدایی اتاق بازرگانی است که پیش از انتشار این گفت وگو اعلام گردیده اما کوچکترین اشاره ای به این نکته نگردیده که رای صادره در خصوص بندرامام به ضرر هلدینگ بوده است. به زبانی ساده تر علی رغم شکایت طرفین دعوا چون هلدینگ خلیج فارس و شرکت بازرگانی پتروشیمی در خصوص پتروشیمی بندرامام،پتروشیمی پارس و پتروشیمی نوری، اما طی رای هیات داوری شکایت هلدینگ در خصوص مطالبات خود در خصوص پتروشیمی بندرامام از شرکت بازرگانی پتروشیمی مردود اعلام گردیده است. این درحالی است که در خصوص پتروشیمی‌های پارس و نوری رای به نفع هلدینگ خلیج فارس صادر شده که این امر نیز مورد شکایت بازرگانی پتروشیمی قرار گرفته است. رای‌های صادره در حال حاضر بنابر شکایت طرفین مجددا برای بررسی ارسال گردیده و به زودی نتایج نهایی اعلام می‌گردد. اما دراین بین یک نکته حائز اهمیت است که اگر فرض را بر محکوم شدن بازرگانی پتروشیمی هم بگیریم تا کنون تعیین نحوه دریافت مطالبات توسط طلبکار بی سابقه بوده تا جاییکه این گفت وگو اینگونه نشان می‌دهد که هلدینگ خلیج فارس در تلاش برای تصاحب اموالی مشخص چون اسپک و تخت جمشید ماهشهر است!/ دانیال قربانی

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40371

کلیدواژه

سهام بازرگانی پتروشیمی

اسپک

نفتی ها

سهام هلدینگ خلیج فارس

هلدینگ خلیج فارس

هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها