نفت / شناسه خبر: 38725 / تاریخ انتشار : 1399/4/24 08:13
|

ویدیو/ نفت در اوج باقی می‌ماند؟

تحلیلگران بازار نفت، اساساً به ٢ اردوگاه تقسیم می‌شوند: گروهی که می‌گویند،با رشد کرونا بهای نفت کاهش می‌یابد و گروهی معتقدندقیمت نفت در ۵ سال آینده به شدت صعود خواهد کرد.

نفتی ها /پند روز  پیش و پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود از تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۰ را ۴۰۰ هزار بشکه افزایش داد قیمت ها شاهد رشد بیش از ۲ درصدی بودندو این روزها دوباره شاهد برگشتن بهای نفت به روزهای اوج خود هستیم، همچنین با برداشته شدن تعطیلی‌های ناشی از ویروس کرونا، تقاضا تا پایان سال ۲۰۲۰ تا حدود ۹۷ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و قیمت نفت خام برنت تا پایان سال جاری میلادی تا ۴۰ دلار در هر بشکه بالا  می‌رود.

در واقع پس از آنکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه اقدام به کاهش ۹.۷ میلیون بشکه ای تولید روزانه خود در طی حدود ۳ ماه گذشته کرده اند قیمت نفت نسبت به رقم های پایین ثبت شده در ماه آوریل رشد قابل توجهی نشان داده است.

 همچنین نشست کمیته مشترک نظارتی اوپک روز سه شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد و در این نشست سطح کاهش تولید در ماه های آینده پیشنهاد خواهد شد.

اما در کل در این میان تحلیلگران بازار نفت، اساساً به ٢ اردوگاه تقسیم می‌شوند: گروهی که می‌گویند بیماری همه‌گیر کرونا باعث افت شدید سرمایه‌گذاری در میادین نفتی جدید می‌شود و این رویکرد تولید جهانی نفت را به شدت کاهش می‌دهد؛ آنان پیش‌بینی می‌کنند قیمت نفت در ۵ سال آینده به شدت صعود خواهد کرد. در مقابل آنان، گروه دیگری از تحلیگران بازار می‌گویند زندگی در شرایط عادی جدید به معنای آن است که تقاضای بازار نفت ممکن است روندی کاهشی را طی کند و حتی به کمتر از سطح  قیمت قبل از همه‌گیری کرونا بازگردد.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/38725

کلیدواژه

ویروس کرونا

قیمت نفت خام برنت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها