نفت / شناسه خبر: 189618 / تاریخ انتشار : 1403/2/19 22:20
|

معطل برجام و خارجی‌ها نبودیم؛ از ظرفیت پیمانکاران و سازندگان داخلی استفاده کردیم

وزیر نفت گفت: وزارت نفت دولت مردمی نشان داده که معطل خارجی ها و برجام نبوده و از ظرفیت توان پیمانکاران و سازندگان داخلی استفاده کردیم.

نفتی ها /جواد اوجی وزیر نفت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز عنوان کرد: ۱۲۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در نمایشگاه بین المللی نفت حضور دارند که کار بی نظیری هست و این نمایشگاه از نمایشگاه های معتبر منطقه است وزارت نفت دولت مردمی نشان داده که معطل خارجی ها و برجام نبوده و از ظرفیت توان پیمانکاران و سازندگان داخلی استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۳۰۰ پروژه و طرح نیمه تمام‌ و شروع عملیات های اجرایی را در دستور کار داریم که بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار است و آثار این‌پروژه ها را شاهد هستیم، گفت: افزایش تولید بیش از ۶۰ درصدی نفت و افزایش تولید ۵۰ میلیون مترمکعب گاز بیش از ۱۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی را داشتیم و پروژه های بزرگی را سال گذشته منعقد کردیم که همه بر اساس همین ظرفیت و توانمندی های داخلی صنعتگران و شرکت های دانش بنیان بوده است و امروز هم شاهد خواهید بود در این نمایشگاه بین المللی تمامی شرکت های توانمند داخلی حضور یافته اند.

وزیر نفت یادآور شد: این نوید را می دهیم ما به اتکای همین نیروهای داخلی این دولت توان را بر اساس شرکت های داخلی گذاشتیم که کارهای بزرگی در صنعت نفت و گاز کشور اتفاق افتاده است. آمار مرکز آمار و بانک مرکزی درباره رشد اقتصادی گروه نفت و گاز را ملاحظه کردید، سال گذشته رشد ۲۰ درصدی را در رشد اقتصادی گروه نفت و‌ گاز شاهد بودیم که بی نظیر بود. در برنامه هفتم برنامه داریم که تولید نفت را به بیش از ۵.۵ میلیون بشکه نفت و‌ تولید گاز را به بیش از یک میلیارد و۲۵۰ میلیون متر مکعب برسانیم.

وی با اشاره به همکاری این وزاتخانه با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: با ۱۵۰ شرکت دانش بنیان در شروع دولت قرارداد داشتیم که الان به بیش از ۶۷۶ شرکت دانش بنیان رسیده است و نزدیک به هزار قرار داد به ارزش یک میلیارد دلار با این شرکت ها بسته ایم.

اوجی درباره مهلت این وزاتخانه برای استفاده از کارت سوخت‌های شخصی گفت: در مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۳ وزارت نفت را موظف کردند که باید در سال ۱۴۰۳ عملیات سوخت گیری در جایگاه های سوخت ما توسط خودروهای شخصی به وسیله کارت سوخت شخصی خودرو ها انجام شود. پس از نظر قانونی به وزارت نفت دیکته شده است و قانون گذار هم درست تشخیص داده است.

وی خاطرنشان کرد: داریم آرام آرام این برنامه را پیاده می کنیم و از مردم می خواهیم در جایگاه ها که می روند از کارت شخصی استفاده کنند، نزدیک به ۱۸۹ میلیون کارت سوخت صادر کردیم. اندکی هستند شاید کارت سوخت ندارند خواهش می کنیم مراجعه کنند. از طریق اطلاع رسانی شرکت پالایش و پخش و همکاری فراجا برای این درصد پایین که کارت ندارند کارت صادر می شود طبق قانون ذکر شده بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد عملیات سوخت گیری باید توسط کارت شخصی باشد این هدف در راستای مدیریت مصرف هست.

وزیر نفت یادآور شد: از سال گذشته که شروع کردیم استفاده از کارت سوخت شخصی را فرهنگ سازی کردیم ابتداعا نزدیک ۳۰ درصد از کارت سوخت استفاده می‌کردند امروز بیش از ۷۶ ردصد از مردم از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند و می‌رویم که به ۹۰ یا ۹۵ درصد برسیم./ایلنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/189618

کلیدواژه

وزارت نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها