نفت / شناسه خبر: 106001 / تاریخ انتشار : 1402/1/20 15:20
|

ماجرای یک پیشنهاد جذاب برای حل مشکل قیمتی بنزین

رئیس انجمن صنفی سی ان جی با اشاره به شایعه مطرح شده، برای افزایش قیمت بنزین از پیشنهاد جذاب انجمن صنفی CNG به دولت برای حل مشکل بنزین خبر داد.

نفتی ها /با شروع سال جدید به طور خاص در شبکه‌های اجتماعی، اخباری دست به دست می‌شود که خبر از گرانی بنزین در سال جاری دارد، که هر بار هم به شدت از سوی مسئولین تکذیب شده است؛ تجربه تلخ افزایش قیمت بنزین در اواخر دهه ۸۰ و ۹۰ نشان از این دارد که بازار و جامعه به شدت نسبت به این موضوع، حساس است  و بهتر است این گونه اخبار بدون بررسی صحت و سقم بازنشر نشود.

اما جدای از این  که این زمزمه‌ها چقدر جدی است و آیا به مانند گذشته، باز هم شایعات رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت یا خیر، رئیس انجمن صنفی سی ان جی روز گذشته  با اشاره به شایعات مطرح شده، برای افزایش قیمت بنزین از پیشنهاد جذاب انجمن صنفی CNG به دولت برای حل مشکل بنزین خبر داد.محسن جوهری رئیس انجمن صنفی سی ان جی گفت: برای افزایش جایگزینی بیشتر بنزین با استفاده‌از سی‌ ان جی طرحی را آماده‌کردیم که مطابق این طرح پیشنهاد عرضه رایگان سی‌ان‌جی به مدت سه‌ سال به همه خودروها داده‌شده‌است.

بلافاصله بعد از مظرح شدن این پیشنهاد از سوی  جوهری رسانه ها به تجزیه و تحلیل این پیشنهاد پرداختند و برخی حتی با استقبال از این موضوع آن را بهترین راهکاری که می‌توان به‌کار گرفت تا کشور از بحران بنزین نجات پیدا کند دانستند تا این که اردشیر دادرس رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی ایران در رابطه با این موضوع گفت: این طرح عملیاتی نمی‌شود زیرا بر خلاف قانون اساسی، قوانین وزارت نفت و بر نامه بودجه است به همین دلیل چنین مسأله‌ای مورد پذیرش مجلس نخواهد بود، زیرا فروش رایگان کالای سوختی ارزش ذاتی آن را از بین خواهد برد. این طرح غیر کارشناسی و غیر اصولی مطرح شده است، به همین دلیل به نظر نمی‌رسد مورد تأیید وزارت نفت قرار بگیرد.

موضوع اما اینجاست که جدای از این که این پیشنهاد جدید مورد بررسی قرار بگیرد یا نه، هنوز تکلیف طرح‌های دیگر در کشور چندان مشخص نیست، برای مثال طرح ملی دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی و شخصی که از یک جایی به بعد به طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروی عمومی شامل وانت‌بار و تاکسی انجامید بود با روی کار آمدن دولت جدید با کندی مواجه شد و مشکلاتی در خصوص ادامه این طرح به وجود آمد و در حال حاضر آینده دقیق و روشنی از ادامه این طرح وجود ندارد ...

حالا با این که  هنوز واکنش خاصی از سوی وزارت نفت برای  این پیشنهاد دیده نشده است، مشخص نیست که وزارت نفت برای کاهش مصرف بنزین تن به چنین طرحی دهد یا مخالفتی قاطعانه با آن داشته باشد.

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/106001

کلیدواژه

مشکل قیمتی بنزین

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها