نفت / شناسه خبر: 83516 / تاریخ انتشار : 1401/3/29 15:10
|

درخواست یک نماینده مجلس از رئیس جمهور برای ساخت یک پتروشیمی

آیا ایجاد کارخانه پتروشیمی در منطقه با ایجاد اشتغال برای بسیاری از جوانان جویای کار، راه برون‌رفت از مشکلات ناشی از بیکاری و عدم اشتغال مردم منطقه است یا همین صنعت می‌تواند بلای جان طبیعت شود؟

نفتی ها /فائزه پناهی _صبح امروز غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست تا دستور ساخت پروژه پتروشیمی امیرآباد مازندران را با توجه به مجوزهای محیطی زیستی آن صادر کند و در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: طبق مصوبه هیات وزیران در سال ۹۹، پتروشیمی امیرآباد مازندران در محدوده روستای حسین آباد بهشهر باید ایجاد می شد، این پروژه تمامی مراحل قانونی و ارزیابی زیست محیطی را طی کرده و مورد تایید در کمیته ارزیابی زیست محیطی آن سازمان قرار گرفته و در دبیرخانه سازمان محیط زیست ثبت شده است، اما مدیریت سازمان از ارائه این مجوز به سرمایه گذار خودداری می نماید، لذا استدعا دارم دستور فرمایید این پروژه که دارای استانداردهای مورد تایید زیست محیطی برای استقرار است، نسبت به صدور مجوز آن اقدام شود.

نماینده مردم بهشهر در مجلس افزود: در دو جلسه برگزار شده در مجلس شورای اسلامی با حضور مدیران سازمان محیط زیست، آنها متعهد به تسهیل در صدور مجوز نسبت به پروژه مذکور شده اند حالا اما باید دید پروژه امیر اباد میانکاله ، و حالا از یک طرف میانکاله، پرندگان و جاندارانی که از نظر برخی از مسؤولان، مردم و دوستداران طبیعت با ایجاد کارخانه پتروشیمی حیات این جانداران و موجودات زنده به خطر می‌افتد و از طرفی دیگر سیل بیکاران منطقه و جوانان جویای کاری که با ایجاد این کارخانه می‌توانند رویای اشتغال را برای خود تعبیر کنند؛ واکنش‌های مختلفی را در فضای حقیقی و مجازی ایجاد کرده و البته همه انتظار دارند که کار به گونه‌ای انجام شود که نه سیخ بسوزد و نه کباب...

اما باید دید آیا ایجاد کارخانه پتروشیمی در منطقه با ایجاد اشتغال برای بسیاری از جوانان جویای کار، راه برون‌رفت از مشکلات ناشی از بیکاری و عدم اشتغال مردم منطقه است یا همین صنعت می‌تواند بلای جان طبیعت شود؟ باید منتظر ماند و دید که مسؤولان با چه دوراندیشی برای نجات مردم از بیکاری و همچنین نجات طبیعت از آلودگی اقدام می‌کنند.

در پایان باید گفت برای تصمیم گیری عقلایی، می بایست برآیندی از فرصتهای پیش روی طرح و تهدیدهای آتی طرح داشت، کما این که  کشمکش های جناحی و مخالفت کورکورانه منجر به فرصت سوزی منطقه با وجود قابلیتهای منحصر به فرد نفتی خواهد شد. با توجه به اجحاف صورت گرفته در چند سال اخیر، در حق مردم شرق مازندران چه در حوزه گردشگری و چه در حوزه صنعتی، اجرای اصولی توسعه نفتی شرق مازندران که حاصل مطالعه چند ساله کارگروه نفت و گاز استان مازندران است، میتواند دریچه امیدی از رونق و توسعه در این منطقه ایجاد نماید.

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/83516

کلیدواژه

پتروشیمی امیرآباد

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها