نفت / شناسه خبر: 52306 / تاریخ انتشار : 1400/10/21 06:02
|

ابرازتاسف دیگر فایده ندارد!/ مدیرعامل سایه هلدینگ خلیج فارس چه کسی خواهد شد؟

اگر خوشبینانه نگاه کنیم و معتقد باشیم مدیرعامل جدید هلدینگ خلیج فارس هنوز هم سایه ای ندارد و قراراست خود این سایه را برگزیند باید ازاین امر به عنوان یک فرصت در تاریکی یاد کرد.

نفتی ها /آذرجزایری: می‌گویند بالاخره قطار انتخاب مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس دولت سیزدهم نیز با نام بردن از علی عسگری به ایستگاه آخر رسید؛ اما قطعا این آخر کار نخواهد بود چراکه باید به زودی منتظر تعیین مدیرعامل جدید این هلدینگ اما با نام مدیر سایه یا به نوعی همان ختلان زنگنه بود!
درحالیکه برخی از کارشناسان منتقد به انتصاب علی عسکری در هلدینگ از روز گذشته با انتشار توئیت‌هایی نداشتن تخصص این مدیر رسانه‌ای را هدف گرفته و تاکید کرده‌اند باید از او فرق میان بنزین با گازوئیل را پرسید؛ فراتر از گلایه‌های تند یک دلنگرانی را مورد اشاره قرار داده‌اند که کاملا درست و بجا مطرح گردیده و آنهم نداشتن تخصص و عدم شناخت عسگری از صنعت پتروشیمی و حتی بازار سرمایه است. اما دراین بین یک نکته نادیده گرفته شده و آن اینکه قطعا قدرتی که پشت چنین تصمیمی قرار گرفته مدیر سایه ای نیز در نظر گرفته تا با آمدن عسکری در هلدینگ، مدیری از جنس پتروشیمی در سایه انتصابات را انجام و تغییرات فنی و مدیریتی را اعمال نماید.
اما اگر خوشبینانه نگاه کنیم و معتقد باشیم مدیرعامل جدید هلدینگ خلیج فارس هنوز هم سایه ای ندارد و قراراست خود این سایه را برگزیند باید ازاین امر به عنوان یک فرصت در تاریکی یاد کرد.
اما باید هشدار داد به متخصصان و کارشناسان زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس که به حق از آمدن یک فرد کاملا غیر متخصص دراین جایگاه گلایه‌مندند اما نباید فراموش کرد در ۴ سال گذشته زمانیکه ربیعی از مترو به این شرکت پا گذاشت با فاصله گرفتن متخصصان و کارشناسان کاربلد و توانمند هلدینگ از او، اغلب افراد ناتوان و نالایق چه در هلدینگ و چه در بیرون ازآن با حمایت تمام قد از ربیعی جای خود را دراین هلدینگ باز کردند و اداره این مجموعه را ۴ سال برعهده گرفتند.
نباید فراموش کنیم که دولت روحانی همانند دولت رئیسی از قدرت لازم برخوردار نبود اما توانست یک متروئی را ۴ سال در هلدینگ خلیج فارس حفظ کند و علی رغم افشای فسادهای مختلف در خود هلدینگ و زیرمجموعه‌هایش اما برکناری ربیعی ممکن نشد؛ بنابراین باید نگران بود از اینکه هلدینگ خلیج فارس اینبار ۸ سال پذیرای مدیری باشد که رسانه‌ای است تا نفتی یا حتی بورسی!
بنابراین در چنین شرایطی شاید بد نباشد متخصصان و کارشناسان صنعت پتروشیمی بالاخص فعالان این حوزه در زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس اینبار کمی آگاهانه‌تر از گذشته با این انتصاب تلخ و غیرقابل باور برخورد کنند تا شاید بتوان حداقل مدیر سایه این شرکت را از میان متخصصان این بخش انتخاب کرد.
چراکه اگر سرنوشت هلدینگ خلیج فارس را با زنگنه و ختلان یازدهم و دوازدهم گره زنیم باید نگران ختلانی باشیم که قراراست به نوعی اختیار زنگنه‌ای دیگر اما با نام عسگری را در دست بگیرد.
بازهم باید از چنین انتخابی ابراز تاسف کرد؛ اما به هرحال واقع گرائی در چنین شرایطی که ۴ سال پیش مشابه آن اتفاق افتاده، عاقلانه‌ترین کاری است که باید انجام شود تا شاید سوسوی امیدی باشد برای نجات چند درصدی هلدینگی که چراغ اقتصاد کشور است!

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/52306

کلیدواژه

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس

هلدینگ خلیج فارس

اخبار مرتبط

نظرات شما

2 نظر
ناشناس / 1400/10/30 - 14:45
مهندس علی عسکری کار خود زا با جدیت شروع کرده و دستور افزایش تولید و درآمدزایی داده است.ایشان بسیار طرح ها و ایده های خوبی دارند
rateup 1
 ratedown 0
ناشناس / 1400/10/21 - 17:27
آفرین به این قلم.مدیران باتجربه قبلی پتروشیمی ها و نفراتNPCباید به مهندس علی عسکری کمک کنند تا اینکه مدیران فعلی پتروشیمی های هلدینگ خلیج فارس که دوستان ختلان و ربیعی هستند کنار روند و این بیسوادها اخراج شوند
rateup 1
 ratedown 2

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها