نفت / شناسه خبر: 41495 / تاریخ انتشار : 1400/7/21 11:08
|

قیمت نفت امسال ۶۰ درصد بالاتر خواهد بود

صندوق بین‌المللی پول (IMF) در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرد میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ تقریبا ۶۰ درصد بالاتر از سال ۲۰۲۰ خواهد بود و به ۶۵ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه می رسد.

نفتی‌ها //صندوق بین‌المللی پول (IMF) در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرد میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ تقریبا ۶۰ درصد بالاتر از سال ۲۰۲۰ خواهد بود و به ۶۵ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه می رسد.

صندوق بین‌المللی پول در واقع پیش بینی که در ژوییه از افزایش قیمتهای نفت در سال ۲۰۲۱ داشت را حفظ کرد. تحلیلگران صندوق بین‌المللی پول پیش بینی می کنند میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۲۲ به ۶۴ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه می رسد و از نظر واقعی در میان مدت بدون تغییر خواهد ماند. این وام دهنده جهانی اعلام کرد میانگین قیمت نفت در سال میلادی جاری ۵۹ درصد بالاتر از میانگین قیمت ۴۱ دلار و ۲۹ سنت در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

با این حال تحلیلگران صندوق بین‌المللی پول بر این باورند که در بلندمدت قیمتهای نفت کاهش پیدا می کند و در سال ۲۰۲۶ به ۵۶ دلار و ۳۰ سنت می رسد.

طبق گزارش صندوق، عواملی که در کوتاه مدت به رشد قیمتهای نفت کمک می کنند، شامل کاهش سطح تولید جهانی به دلیل افت سرمایه گذاری در یک سال گذشته و ادامه محدودیت عرضه از سوی اوپک پلاس است. عواملی که می توانند باعث کاهش قیمتها شوند، شیوع گسترده واریانت جدید ویروس کرونا و سطح تولید بالاتر از سوی ایران، لیبی و ونزوئلا و همچنین افزایش تولید نفت شیل در آمریکا خواهد بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، صندوق بین‌المللی پول به جهش قیمتهای گاز در سال ۲۰۲۱ هم اشاره کرد. به گفته کارشناسان صندوق، رشد قیمتهای نفت به افزایش تقاضا برای زغال سنگ منجر می شود. با این حال در بلندمدت این گاز طبیعی خواهد بود که به دلیل برنامه های کاهش آلایندگی گازهای گلخانه ای، با تقاضای بالایی روبرو می شود./ایسنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41495

کلیدواژه

صندوق بین‌المللی پول

IMF

ژوییه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها