نفت / شناسه خبر: 41312 / تاریخ انتشار : 1400/6/27 08:05
|

گزارش "نفتی‌ها" از حاشیه‌های سفر اوجی به مناطق نفت خیز جنوب / روایت بازگشت جذاب پس از ۲۸ سال برسر چاه ۲۴۶!

چراکه اخیرا شایعاتی در خصوص اداره موقت شرکت ملی نفت توسط فرد مذکور مطرح بوده و برخی از رسانه‌ها اینگونه گمانه می‌زدند که وی به زودی بر صندلی سرپرستی شرکت ملی نفت تکیه خواهد زد!

نفتی ها /آذرجزایری: علیخانی را با خود نمی‌برد! ظاهرا دقیقه نود وقتی عازم سفر بوده حضور وی را منتفی اعلام می‌کند؛ این جزئی از شنیده‌های سفر یک روزه اوجی به مناطق نفت خیز جنوب است؛ هر چند به همراه نبردن معاون تولید شرکت ملی نفت ایران علی رغم ضرورت حضورش از لحاظ چارت سازمانی، قابل پیش بینی بود. چراکه اخیرا شایعاتی در خصوص اداره موقت شرکت ملی نفت توسط فرد مذکور مطرح بوده و برخی از رسانه‌ها اینگونه گمانه می‌زدند که وی به زودی بر صندلی سرپرستی شرکت ملی نفت تکیه خواهد زد؛ که احتمالا عدم حضورش در سفر وزیرنفت سیزدهم به مناطق نفت خیز جنوب پایانی است بر تمام احتمالاتی که بسیاری از کارشناسان را نگران کرده بود؛ چراکه بسیاری از کارشناسان به دلیل ابهام در انفجار خط لوله فاز ۱۶ پارس جنوبی که علیخانی معاون عملیات POGC در آن زمان بوده نسبت به توانایی او در اداره هر چند کوتاه مدت شرکت ملی نفت ابراز نگرانی می‌کردند.
البته سفر اوجی به مناطق نفت خیز جنوب حاشیه‌های جذاب دیگری هم داشته است! ۲ نکته جذاب دیگر را باید مورد اشاره قرار داد. اول آنکه شنیده‌ها حاکی از آن است که اوجی با پرواز ساعت ۹ صبح وارد اهواز شد و بلافاصله بر سر چاه ۲۴۶ اهواز در دکل ۲۵ حضور می‌یابد؛ جایی که خود در زمان حفاری آن  در سال ۷۲ ناظر پتروفیزیک آن بوده است! هر چند که خودش از خاطر برده بود اما یادآوری این موضوع برای وی بسیار خوشایند است و اثباتی بر این موضوع است که وزیر نفت برخواسته از دل عملیات شرکت ملی نفت ایران است. وی که ۲۸ سال پیش به عنوان کارشناس بالای سر چاه بوده  دیروز به عنوان وزیر نفت در همان مکان قرار گرفت که همین امر بر جذابیت این سفر افزود!
دراین سفر همچنین وزیر نفت به واحدهای مختلف مناطق نفت خیز جنوب من الجمله واحد زمین شناسی سری زد و در  جریان مسائل فنی چاه قرار گرفت. نکته قابل تامل، حساسیت ویژه این وزیر به مساله ۲۸ مخزن بود که البته ظاهرا واکنش‌های کارشناسی و مدیریتی و البته تناقض‌های موجود میان اظهارات ۲ بخش توجه وزیر را نیز جلب کرده است. شاید برای همین باشد که دراین سفر اوجی خواستار ارائه مستندات و توضیحات فنی کارشناسان در خصوص وضعیت ۲۸ مخزن شد.
از سویی دیگر، دراین سفر یک روزه نکته ای که مورد توجه کارشناسان قرار می‌گیرد تسلط اوجی به موضوعات مطرح شده در مناطق نفت خیزجنوب و حضور برسر چاه‌ها و میادین بوده که همین امر اندکی از نگرانی آنان نسبت به حضور فردی غیرمتخصص و کم تجربه بر صندلی شرکت ملی نفت را برطرف کرده است!
سفر یک روزه اوجی به مناطق نفت خیز جنوب در حالی به پایان رسید که به اذعان برخی از کارشناسان در مجموع به نظر میرسیده  اوجی نسبت به عملکرد این مجموعه رضایت چندانی ندارد و شاید توجه ویژه وی به اظهارات کارشناسان نسبت به مدیران را دلیلی براین ادعا بدانند! اما نکته اصلی آنکه وزیرنفت به خانه بازگشت اما به نظر میرسد هنوز برای نفت و اداره آن تصمیم نگرفته و باید دید آخرو عاقبت نفت در دولت سیزدهم چگونه رقم خواهد خورد؟ و آیا سفر دیروز وی به مناطق نفت خیز جنوب کمکی به انتخاب بهتر مدیرعامل شرکت ملی نفت خواهد کرد؟ اینکه ازنزدیک شاهد مشکلات و کم و کاستهای فعلی بود شاید تاثیربهتری از شنیده ها داشته باشد و اوجی را به این باور نزدیک کرده که شرکت ملی نفت بیش از هر چیز دیگر در ابتدا نیازمند یک متخصص با جرات ریسک بالاست تا یک فرد بی‌تجربه اما پاکدست!

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41312

کلیدواژه

سفر اوجی به مناطق نفت خیز جنوب

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها