نفت / شناسه خبر: 41246 / تاریخ انتشار : 1400/6/16 08:40
|

ابهام در تعاملات ارزی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس/ بازهم پای برادران "ز-ق" در میان است!

خبر می‌رسد که در برخی از تعاملات ارزی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس ابهاماتی وجود دارد که شاید لازم باشد نهادهای نظارتی با ورودبه این موضوع از ایجاد رانت احتمالی جلوگیری کنند.

نفتی‌ها /دانیال قربانی:خبر می‌رسد که در برخی از تعاملات ارزی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس ابهاماتی وجود دارد که شاید لازم باشد نهادهای نظارتی با ورود به این موضوع از ایجاد رانت احتمالی ناشی از تصمیمات قراردادی اخیر با یک صرافی خاص البته بصورت شعبه های خانوادگی مختلف اداره می‌گردد، جلوگیری نمایند.
بنابر مستندات ارسالی به دفتر "نفتی‌ها"، حجم تعاملات ارزی با سه صرافی متعلق به برادران "ز-ق" در شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس بسیار بالاست که همین امر باعث دلنگرانی کارشناسان نسبت به ایجاد رانت جدی برای برخی شده است!
بنابر مستندات موجود، تنها در یکی از سندهای ارزی  با صرافی‌های "ز-ق" مبلغی بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رد و بدل گردیده که این خود از حجم بالای تعاملات مالی میان این صرافیها و شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس حکایت دارد.
این درحالی است که بیش از ۲ سال است که برخی ازکارشناسان نسبت به همکاری نزدیک هلدینگ خلیج فارس با این صرافی خاص ابراز نگرانی می‌کنند ودرعین حال معتقدند در برخی از تعاملات برای برخی رانتی در میان است که لازم است نهادهای نظارتی  با ورود به این موضوع به بررسی جدی این امر بپردازند! چرا که در شرایط امروز که در جنگ اقتصادی با دشمنان انقلاب اسلامی به سر می‌بریم عدم شفاف سازی در تعاملات ارزی شرکت‌ها و البته رانت های کلان احتمالی ناشی از آن می‌تواند اقتصادی کشور را با مشکلات عدیده ای مواجه سازد که قطعا با رسیدگی و نظارت نهادهای نظارتی می‌توان جلوی چنین اقدامات احتمالی از سوی برخی از مسوولان را گرفت!

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41246

کلیدواژه

شركت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس

هلدینگ خلیج فارس

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها