نفت / شناسه خبر: 260443 / تاریخ انتشار : 1403/6/5 08:26
|

شَبَح حضور زنگنه در انتصابات وزیر جدید نفت / علت اضطراب شدید بدنه صنعت نفت چیست؟!

این روزها گلایه درخصوص ۲ انتصاب وزیر، بیش از آنکه کم بودن تجربه و تخصص این دو شخص را هدف گرفته باشد، نسبت دادن این افراد به زنگنه نگرانیهای بسیاری را در سطح مجموعه نفت ایجاد کرده ...

نفتی ها /این روزها گلایه درخصوص ۲ انتصاب وزیر، بیش از آنکه کم بودن تجربه و تخصص این دو شخص را هدف گرفته باشد، نسبت دادن این افراد به زنگنه نگرانیهای بسیاری را در سطح مجموعه نفت ایجاد کرده لذا شاید بدنباشد با پرداختن به سوابق مدیرکل دفتر حوزه وزارت که اولین انتصاب وزیر طی روزهای گذشته بوده به اثبات علل نگرانیها بپردازیم که مدیریت سایه زنگنه برنفت چهاردهم را بشدت القاء نموده است.
"نفتی‌ها" بدون هیچگونه قضاوتی تنها به انتشار سوابق استخدامی و کاری کسری نوری درنفت می پردازد و قضاوت را به مخاطبین می سپارد.
کسری نوری در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۹۵ مصادف با وزارت بیژن زنگنه، بصورت کارمند مدت معین استخدام و در سمت "مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی" منصوب می‌شود که با درنظر گرفتن قوانین و مقررات جاری صنعت نفت ابهاماتی در خصوص بکارگیری وی به چشم می‌خورد.
- در وهلۀ اول، درخصوص نحوۀ ورود وی به نفت و استخدام بصورت مدت معین در بدو استخدام و نشستن بر صندلی مدیریت "روابط عمومی وزارت نفت" با پایۀ D بدون هیچگونه رزومه کاری پیش از آن در نفت.

توضیح:

کارکنان رسمی که از طریق آزمون و پس از طی مراحل قانونی استخدام می‌شوند مطابق قواعد موجود، درمقابل سمت‌های ۲ رتبه بالاتر از پایۀ شخصی می‌توانند منتصب شوند مگر در موارد ویژه و نیاز عملیاتی آن هم با اخذ مجوزهای خاص و در شرایطی که گزینۀ مناسبی برای تصدی پست موردنظر در دسترس نباشد، که البته در این مورد بعید به نظر می رسد که وزارت نفت فاقد نیروی توانمند با رزومۀ معتبر در حوزۀ روابط عمومی بوده باشد، که این امر به ابهامات نحوۀ جذب و انتصاب وی می‌افزاید.
- همچنین با نگاهی به سوابق انتصابات مدیرکل دفتر حوزه وزارت، وی پس از اتمام دورۀ وزارت زنگنه از سمت "مدیرکل روابط عمومی" به پست‌هایی با مدارج پایین‌تر (حتی در بازه‌هایی بلاسمت) گمارده می‌شود و اکنون با اولین حکم پاکنژاد بعنوان "مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی" با پایه D منصوب شده که مجموع موارد یاد شده شائبه بازگشت یاران زنگنه و تفکرات منسوب به وی یا به تعابیری "وزارت سایه" او در دولت چهاردهم که کارکنان صنعت نفت خاطره خوشی از آن دوران بویژه در حوزۀ منابع انسانی ندارند را افزایش می‌دهد.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/260443

کلیدواژه

کسری نوری

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها