نفت / شناسه خبر: 127348 / تاریخ انتشار : 1402/6/14 15:53
|

بزرگترین شرکت های نفتی جهان کدامند؟

پس از افزایش سرسام آور قیمت و جنگ روسیه و اوکراین، هشت شرکت نفت و گاز در سال ۲۰۲۲ درآمدی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد دلار یا بیشتر به دست آوردند. شرکت آرامکو عربستان بزرگ‌ترین آنهاست و پس از آن پتروچاینا و گ

نفتی ها /پس از افزایش سرسام آور قیمت و جنگ روسیه و اوکراین، هشت شرکت نفت و گاز در سال ۲۰۲۲ درآمدی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد دلار یا بیشتر به دست آوردند. شرکت آرامکو عربستان بزرگ‌ترین آنهاست و پس از آن پتروچاینا و گروه سینوپک قرار دارند. با درآمد ۴۵۰ میلیارد دلاری سال گذشته، این دو غول انرژی چین ۶۵ درصد بیشتر از دو سال گذشته درآمد کسب کرده‌اند. آرامکوی عربستان نیز در سال ۲۰۲۲ بیش از دوبرابر درآمد نسبت به سال ۲۰۲۰ داشت. همین امر در مورد فروش شل و اکسون موبیل که به ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند نیز صادق است. شرکت‌های روسی گازپروم و روس‌نفت که در رتبه‌بندی ۱۵ شرکت برتر سال ۲۰۲۰ قرار گرفتند، امسال در فهرست قرار نگرفتند.

در حالی که فروش سه رقمی میلیاردی در صنعت نفت و گاز غیرعادی نیست، درآمدهای این بخش عمدتاً در واکنش به قیمت نفت خام در بازار جهانی در نوسان است. شرایط مساعد در صنعت باعث شده است که چند پالایشگاه و شرکت تاسیساتی کمتر شناخته شده به بالای مرز ۱۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ برسند.

 

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/127348

کلیدواژه

بزرگترین شرکت های نفتی جهان

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها