نفت / شناسه خبر: 95362 / تاریخ انتشار : 1401/11/1 12:32
|

قطع مستمر برق و گاز به زیرساختهای شهرک های صنعتی خسارت می زند

معاون وزیر صمت گفت: قطع مستمر برق و گاز علاوه بر تعطیلی صنایع، منجر به از کار افتادن تأسیسات آب رسانی به شهرک‌های صنعتی و خرابی ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه خانه‌های فاضلاب خواهد شد.

نفتی ها /به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان اظهار کرد: صنعت و تولید در ایجاد اشتغال و معیشت مردم نقش اساسی دارد و باید تلاش شود با مدیریت مصرف در سایر بخش‌ها و البته با حفظ تأمین گاز و برق منازل مسکونی، فعالیت‌های تولیدی در بخش صنعت تداوم داشته باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: صنایع به‌صورت کلی سهم پایینی در مصرف آب، برق و گاز دارند و سهم مصرف آن‌ها به نسبت حجم فعالیت‌شان در مقایسه با دیگر بخش‌ها ناچیز است.

وی همچنین با اشاره نقش مؤثر صنعت و تولید در ایجاد اشتغال و معیشت مردم اضافه کرد: باید با هم افزایی و همراهی همه دستگاه‌ها و مردم کمک کنیم تا صنایع کمترین آسیب را از کمبودهای برق و گاز ببینند.

معاون وزیر صمت گفت: باید تلاش شود با حداکثر صرفه جویی و مدیریت مصرف در سایر بخش‌ها و البته با حفظ تأمین گاز و برق منازل مسکونی، فعالیت‌های تولیدی در بخش صنعت تداوم داشته باشد.

رسولیان افزود: قطع گاز و برق به‌صورت مستمر و خارج از برنامه و هماهنگی لازم، علاوه بر تعطیلی واحدهای صنعتی و ایجاد خسارت برای واحدها، منجر به از کار افتادن تأسیسات آب رسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی و خرابی ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه خانه‌های فاضلاب خواهد شد.

وی گفت: در این راستا از وزارتخانه‌های نیرو و نفت بار دیگر می‌خواهیم که هرگونه قطعی برق و گاز با هماهنگی و از پیش تعیین شده باشد تا صنایع بتوانند برای تولید خود برنامه ریزی لازم را داشته باشند./مهر

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/95362

کلیدواژه

معاون وزیر صمت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها