نفت / شناسه خبر: 62688 / تاریخ انتشار : 1400/12/9 14:30
|

آخرین تحریم‌های وضع شده بر علیه روسیه در نتیجه بحران اوکراین

لیست احزاب تحریم شده توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده به طور پیوسته در حال گسترش است و بررسی آخرین لیست‌ها ضروری است.

نفتی ها /اتحادیه اروپا و ایالات متحده تحریم‌ها را تحت عنوان بخش اصلی واکنش خود به بحران سیاسی در اوکراین پذیرفته اند. اعضا و کشتی‌های تحت پوشش که در بنادر اوکراین تردد می‌کنند، باید اطمینان حاصل کنند که هیچ فرد یا نهاد تحریم‌شده در آن دخیل نیست. لیست احزاب تحریم شده توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده به طور پیوسته در حال گسترش است و بررسی آخرین لیست ها ضروری است.
در واقع مقامات ایالات متحده این رویکرد را اتخاذ می‌کنند که تحریم‌ها به هر نهادی که تحت مالکیت یا کنترل افراد تعیین شده است، تسری پیدا کند. به طور مشابه، مقررات اتحادیه اروپا در مورد وجوه و منابع "کنترل شده" توسط افراد فهرست شده اعمال می شود و در دسترس قرار دادن وجوه برای این افراد "مستقیم یا غیر مستقیم" را ممنوع می کند.
اعضا و کشتی‌های تحت پوشش همچنین باید به محدودیت‌های واردات کالاهای مبدأ کریمه یا سواستوپل به اتحادیه اروپا توجه کنند. علاوه بر این، تحریم‌های موضوعی از جمله بخش انرژی با محدودیت‌هایی که بر عرضه برخی خدمات مربوط به اکتشاف و تولید نفت تأثیر می‌گذارد، وضع شده است.
با توجه به فضای سیاسی فزاینده متشنج، این احتمال وجود دارد که تحریم ها همچنان ادامه داشته باشد و وضعیت سیال باقی بماند.

پوشش بیمه
قوانین انجمن IGA شامل یک استثنا استاندارد برای مسئولیت تعهدات، هزینه یا هزینه هایی است که در آن پرداخت توسط انجمن یا ارائه پوشش ممکن است انجمن را در معرض خطر تحریم، ممنوعیت یا هرگونه اقدام نامطلوب قرار دهد (قانون ۳۰.۴.۶). همچنین زمانی که کسری به دلیل ناتوانی در بازپرداخت بیمه اتکایی یا مشارکت از سایر بیمه‌گران یا باشگاه‌های P&I که خود به دلیل قوانین تحریم‌ها قادر به پرداخت نیستند، کسری وجود داشته باشد، مستثنی می‌شود (قانون ۳۲.۶). انجمن همچنین می‌تواند در مواردی که عضوی انجمن را در معرض خطر تحریم، ممنوعیت، محدودیت یا سایر اقدامات نامطلوب توسط یک دولت یا سازمان بین‌المللی یا مرجع ذی‌صلاح قرار داده یا ممکن است آن را خاتمه دهد (قانون ۳.۳. ۲ الف). مقررات مشابهی در شرایط و ضوابط برای پوشش های غیر متقابل وجود دارد.
همانطور که در بالا ذکر شد، محدودیت های اتحادیه اروپا برای واردات کالاهای منشأ کریمه و سواستوپل شامل ممنوعیت بیمه و بیمه اتکایی است. بر این اساس، واردات این گونه کالاها بر خلاف این محدودیت ها ممکن است موجب ابطال بیمه شود.


تحریم‌ها در واکنش به به رسمیت شناختن جمهوری‌های مردم دونتسک و لوهانسک (DNR و LNR) توسط روسیه

۱- ایالات متحده آمریکا

در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲، کاخ سفید فرمان اجرایی جدیدی را صادر کرد که تحریم‌هایی را علیه مناطق موسوم به جمهوری خلق دونتسک ("DNR") و جمهوری خلق لوهانسک ("LNR") اوکراین اعمال کرد. این تحریم ها در پاسخ به تصمیم دولت روسیه مبنی بر به رسمیت شناختن DNR و LNR به عنوان مستقل از اوکراین در همان روز اعمال شد.
پیش از این، احزاب خاصی در این مناطق، از جمله دولت های ادعا شده آنها، در فهرست SDN تعیین شده بودند، اما هیچ تحریمی به طور کلی بر DNR و LNR اعمال نشد.
فرمان اجرایی جدید توضیح نمی دهد که کدام بخش از مناطق دونتسک و لوهانسک مشمول این تحریم های ایالات متحده هستند و به وزارت خزانه داری و وزارت امور خارجه ایالات متحده واگذار می شود تا «مناطق تحت پوشش» را که اکنون هدف قرار گرفته اند، تعریف کنند.


در نتیجه فرمان اجرایی جدید، اکنون برای افراد ایالات متحده ممنوع است (یعنی نهادهای ثبت شده تحت قوانین ایالات متحده و شعب غیر ایالات متحده آنها، احزاب که به طور فیزیکی در ایالات متحده مستقر هستند، شهروندان ایالات متحده و اتباع خارجی مقیم دائم در هر کجا که باشند یا شاغل باشند) که:
🔻صادرات، صادرات مجدد، فروش یا عرضه مستقیم یا غیرمستقیم هر کالا، خدمات یا فناوری به مناطق تحت پوشش؛
🔻مشارکت در سرمایه گذاری های جدید در مناطق تحت پوشش؛
🔻هرگونه کالا، خدمات یا فناوری را از مناطق تحت پوشش به ایالات متحده وارد کنید. و
🔻هرگونه تأیید، تأمین مالی، تسهیل یا تضمین تراکنش توسط یک طرف غیر آمریکایی را ارائه دهید که در صورت انجام معامله توسط یک شخص آمریکایی در رابطه با مناطق تحت پوشش، معامله ممنوع خواهد بود.


OFAC همچنین تعدادی مجوز عمومی برای مناطق تحت پوشش صادر کرد، به شرح زیر:
🔻اوکراین GL ۱۷ اجازه می دهد تا عملیات و قراردادهای مربوط به DNR و LNR تا ۲۳ مارس ۲۰۲۲ پایان یابد.
🔻اوکراین GL ۱۸ برای صادرات به مناطق تحت پوشش کالاهای کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی و معاملات مربوط به همه گیری COVID-۱۹؛
🔻اوکراین GL ۲۱ برای اطمینان از ادامه جریان حواله های شخصی و عملیات حساب های بانکی.
🔻 اوکراین GL ۱۹ اجازه می دهد تا خدمات مخابراتی و پستی ادامه یابد.
🔻اوکراین GL ۲۲ برای عملیاتی ماندن خدمات اینترنتی؛ و
🔻اوکراین GL ۲۰ به سازمان های بین المللی (به عنوان مثال، سازمان ملل، بانک های توسعه بین المللی خاص، سازمان همکاری و امنیت در اروپا) اجازه می دهد تا در فعالیت های مرتبط با مناطق تحت پوشش شرکت کنند.

در ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ OFAC تعدادی از نهادهای مختلف در بخش مالی روسیه را بر اساس دستور اجرایی ۱۴۰۲۴ ("E.O. ۱۴۰۲۴") تعیین کرد. این نام‌گذاری‌ها بانک امور اقتصادی خارجی VEB و سهامی عمومی "PSB" را هدف قرار می‌دهد که OFAC آن‌ها را به عنوان شرکت‌کنندگان مهم در بخش‌های مالی و دفاعی روسیه شناسایی کرده است.
OFAC همچنین مجوز عمومی ۲ را در رابطه با برخی از اوراق قرضه VEB صادر شده قبل از ۱ مارس ۲۰۲۲ و مجوز عمومی ۳ را صادر کرد که یک دوره کاهشی را تا ۲۴ مارس ۲۰۲۲ برای معاملات مربوط به VEB تعیین می کند. هیچ مجوز عمومی مشابهی برای تراکنش های مربوط به PSB صادر نشد و۴۲ شرکت تابعه مربوطه VEB و PSB نیز در لیست SDN قرار گرفتند.
پس از تعیین PSB، OFAC همچنین پنج کشتی متعلق به PSB Lising OOO، یک شرکت تابعه مشخص شده از PSB را در فهرست SDN قرار داد.

🔻OFAC همچنین دستورالعمل ۱A را به روز کرد و جایگزین دستورالعمل قبلی صادر شده در ۱۵ آوریل ۲۰۲۱ شد و ممنوعیت های شرکت در معاملات مربوط به بدهی های دولتی روسیه را گسترش داد.
🔻OFACهمچنین سوالات متداول جدید و به روز شده را برای روشن شدن تأثیر این اقدامات جدید منتشر کرد.
🔻OFACمجوز عمومی جدید مرتبط با روسیه را صادر کرد  "مجوز توقف تراکنش های مربوط به Nord Stream ۲ AG" که بر اساس آن کلیه تراکنش های ممنوع شده توسط فرمان اجراییEO ۱۴۰۳۹ که معمولاً اتفاق افتاده و برای پایان دادن به تراکنش های مربوط به Nord Stream ۲ AG ضروری هستند، صادر کرد.


در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ OFAC تحریم های بیشتری علیه روسیه صادر کرد از جمله:
دستورالعمل ۲ تحت فرمان اجرایی ۱۴۰۲۴ که از ۲۶ مارس ۲۰۲۲ هر شخص آمریکایی را از افتتاح یا نگهداری حساب های بانکی خبرنگار یا پردازش هر گونه تراکنش مربوط به بانک های تحریم شده روسیه از جمله Sberbank منع می کند.
بخشنامه ۳ تحت فرمان اجرایی ۱۴۰۲۴ که از ۲۶ مارس ۲۰۲۲ هر شخص آمریکایی را از هرگونه بدهی جدید یا سهام جدید، تأمین مالی یا سایر معاملات در اموال یا معاملات بیش از ۱۴ روز برای مؤسسات مالی زیر منع می کند:
_ بانک اعتباری مسکو، گازپروم‌بانک، آلفا بانک، بانک کشاورزی روسیه، JSC Sovcomflot، راه‌آهن روسیه، آلروسا، گازپروم، گازپروم‌نفت، Rostelecom، Sberbank، Transneft
_ مجوز عمومی ۵، معافیت از تحریم معاملات برخی از سازمان های بین المللی، از جمله صلیب سرخ و هلال احمر، EBRD
_ مجوز عمومی ۶، معافیت از معاملات تحریمی که معمولاً برای صادرات کالاهای کشاورزی، دارو، تجهیزات پزشکی، قطعات و اجزای جایگزین برای تجهیزات پزشکی، یا به روز رسانی های نرم افزاری برای تجهیزات پزشکی به، از یا درحال عبور از فدراسیون روسیه ضروری است. یا پیشگیری، تشخیص یا درمان COVID-۱۹.
_ مجوز عمومی ۷، اجازه پرداخت و خدمات در ارتباط با پروازهای هوایی از فدراسیون روسیه یا فرود اضطراری در فدراسیون روسیه توسط هواپیماهای آمریکایی (ثبت شده یا تحت مالکیت/کنترل ایالات متحده)
_ پروانه عمومی ۸ تا ۲۴ ژوئن ۲۰۲۲ مجاز به انجام معاملات مربوط به انرژی با نهادهای زیر ونش اکونومبانک می باشد. بانک اوتکریتیه؛ Sovcombank; اسبربانک؛ VTB یا هر نهادی که این نهادها مالک یا کنترل ۵۰ درصد یا بیشتر هستند.
_ مجوز عمومی ۹، اجازه می دهد تا تا ۲۵ می ۲۰۲۲، کلیه معاملات معمولاً اتفاقی و ضروری برای معاملات بدهی یا حقوق صاحبان سهام صادر شده قبل از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ از نهادهای زیر برای Vnesheconombank هستند. بانک اوتکریتیه؛ Sovcombank; اسبربانک؛ VTB یا هر نهادی که این نهادها مالک یا کنترل ۵۰ درصد یا بیشتر هستند
_مجوز عمومی ۱۰، اجازه می دهد تا ۲۵ می ۲۰۲۲ قراردادهای مشتقه منعقد شده با Vnesheconombank قبل از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ پایان یابد. بانک اوتکریتیه؛ Sovcombank; اسبربانک؛ VTB یا هر نهادی که این نهادها مالک یا کنترل ۵۰ درصد یا بیشتر هستند
_ مجوز عمومی ۱۱، اجازه می دهد تا ۲۶ مارس ۲۰۲۲ تمام تراکنش های معمولی و ضروری مربوط به بانک Otkritie را لغو کند. Sovcombank و VTB یا هر نهادی که این نهادها مالک یا کنترل ۵۰ درصد یا بیشتر هستند.
_ مجوز عمومی ۱۲ که به افراد آمریکایی از ۲۶ مارس ۲۰۲۲ اجازه می دهد تا تمام تراکنش ها را رد کنند، مگر اینکه به طور خاص مجوز مربوط به بانک Otkritie را داشته باشند. Sovcombank و VTB یا هر نهادی که این نهادها مالک یا کنترل ۵۰ درصد یا بیشتر هستند.
_ علاوه بر این، OFAC سؤالات متداول جدیدی را منتشر کرده و چندین سؤال متداول را به روز کرده است، و تأکید می کند که افراد غیرآمریکایی نیز ممکن است در صورت کمک مادی، حمایت مالی، حمایت مالی، مادی یا فناوری، یا کالاها یا خدمات، در معرض خطر شناسایی قرار گیرند. یا در حمایت از برخی فعالیت ها، شخصی که دارایی و منافع او در دارایی مسدود شده است.»

۲-بریتانیا

بریتانیا با صدور اطلاعیه ای ۵ بانک روسی و ۳ الیگارش را معرفی کرد. تحریم ها بر اساس مقررات اخیراً اصلاح شده روسیه (تحریم ها) (خروج از اتحادیه اروپا) ۲۰۱۹ (S.I. ۲۰۱۹/۸۵۵) اعمال شده است.
بانک های تعیین شده: IS Bank; بانک روسیه؛ PJSC Promsvyazbank؛ JSC Genbank؛ و توسعه و بازسازی بانک دریای سیاه JSC.
افراد تعیین شده: گنادی تیمچنکو؛ بوریس روتنبرگ؛ و ایگور روتنبرگ
این ۳ نفر و همچنین بانک ها نیز در ایالات متحده فهرست شده اند.
در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ بریتانیا دومین بسته تحریمی گسترده علیه روسیه را اعلام کرد و ما انتظار داریم که اسناد به زودی در دسترس قرار گیرد. همچنین OFSI اخطاریه ای مبنی بر تعیین ۵ شخص دیگر و چندین شخص حقوقی از جمله بانک VTB صادر کرد.

۳-اتحادیه اروپایی

تصمیم شورا CFSP ۲۰۲۲/۲۶۵ و مقررات اجرایی شورا EU ۲۰۲۲/۲۶۰، که ۲۲ نفر را شامل اعضای دولت، پرسنل ارشد نظامی، افرادی که برای رسانه ها و بازرگانان "طرفدار روسیه" کار می کنند، و بانک Rossiya، PROMSVYAZBANK تعیین می کند. ، VEB.RF.
مقررات شورای EU ۲۰۲۲/۲۵۹، که مکانیزم انحراف را اجرا می کند که در آن تأمین بودجه برای خاتمه قراردادها/عملیات تا ۲۴ اوت ۲۰۲۲ ضروری است.
تصمیم شورا CFSP ۲۰۲۲/۲۶۷ و مقررات اجرایی شورا EU ۲۰۲۲/۲۶۱، که ۳۳۶ عضو دومای دولتی روسیه را تعیین می کند.
تصمیم شورا CFSP ۲۰۲۲/۲۶۴ و مقررات شورا EU ۲۰۲۲/۲۶۲، که ممنوعیت بخشی را برای تأمین مالی روسیه و دولت آن، بانک مرکزی روسیه، یا هر نهادی که به نمایندگی یا به دستور مرکزی عمل می کند، اعمال می کند. بانک روسیه، مشروط به شرایط خاص.
تصمیم شورا CFSP ۲۰۲۲/۲۶۶ و مقررات شورا EU ۲۰۲۲/۲۶۳، که تجارت از مناطق تحت کنترل غیردولتی DNR و LNR به و از اتحادیه اروپا را هدف قرار می دهد:
ممنوعیت واردات کالا از DNR و LNR، و همچنین ممنوعیت تامین مالی و کمک مالی مرتبط.
محدودیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق، از جمله خرید زمین، خرید سهام و اوراق بهادار واحدهای تجاری در مناطق، انعقاد قراردادهای تأمین مالی و سرمایه‌گذاری مشترک با واحدهای تجاری در مناطق، و ارائه خدمات سرمایه‌گذاری مرتبط با این فعالیت‌ها.
ممنوعیت ارائه خدمات گردشگری؛
ممنوعیت صادرات برای طیف گسترده ای از کالاها و فناوری ها (با هدف بخش های حمل و نقل، مخابرات، انرژی، و نفت، گاز و مواد معدنی، اما طیف وسیعی از کالاها را پوشش می دهد که ممکن است بر بسیاری از بخش های دیگر تأثیر بگذارد). این ممنوعیت همچنین ارائه خدمات فنی، مالی و کمک های مالی مربوط به این موارد را برای استفاده در مناطق ممنوع می کند. و
ممنوعیت ارائه کمک های فنی، دلالی، ساخت و ساز یا خدمات مهندسی که مستقیماً به زیرساخت ها در مناطق تحت کنترل غیردولتی در بخش های حمل و نقل، مخابرات، انرژی و نفت، گاز و مواد معدنی مربوط می شود.
آلمان همچنین تایید کرده است که روند صدور گواهینامه خط لوله نورد استریم ۲ را متوقف خواهد کرد.

منابع :
۱-    ADVISORIES TO INTERNATIONAL GROUP MEMBERS
۲-    GLENN WINTER , a note to new sanction regims

برگردان : شرکت ملی نفتکش ایران
مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/62688

کلیدواژه

بحران اکراین

تحریم‌های وضع شده بر علیه روسیه در نتیجه بحران اکراین

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها