نفت / شناسه خبر: 41984 / تاریخ انتشار : 1400/9/10 14:33
|

بزرگترین کاهش ماهانه طلای سیاه در ۲۰ ماه گذشته رقم خورد

قیمت نفت پس از ریزش سنگینی که روز گذشته متحمل شد، در آستانه آغاز مذاکرات تولیدکنندگان اوپک پلاس برای چگونگی واکنش درباره تهدید اُمیکرون برای تقاضا، در معاملات روز چهارشنبه...

نفتی ها /قیمت نفت پس از ریزش سنگینی که روز گذشته متحمل شد، در آستانه آغاز مذاکرات تولیدکنندگان اوپک پلاس برای چگونگی واکنش درباره تهدید اُمیکرون برای تقاضا، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی بخشی از این ریزش را احیا کرد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۸ سنت معادل ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۶۶ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز سه شنبه ۳.۹ درصد ریزش کرده بود.

بهای معاملات نفت برنت یک دلار و یک سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش یافت و به ۷۰ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه ۵.۴ درصد ریزش قیمت داشت.

نفت برنت در نوامبر ۱۶.۴ درصد و وست تگزاس اینترمدیت ۲۰.۸ درصد کاهش یافتند که بزرگترین کاهش ماهانه از مارس سال ۲۰۲۰ است.

وزیران اوپک روز چهارشنبه دیدار می‌کنند و روز بعد نشست وزیران این گروه با متحدانشان شامل روسیه برگزار می‌شود. در حالی که بعضی از تحلیلگران پیش بینی می کنند اوپک پلاس در واکنش به آسیب دیدن تقاضا بر اثر محدودیت‌های کرونایی جدید برای مقابله با شیوع واریانت اُمیکرون، برنامه افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز را در ژانویه متوقف خواهد کرد، چندین وزیر اوپک پلاس اظهار کرده اند نیازی به تغییر روند وجود ندارد.

تحلیلگران کالای شرکت ANZ Research در یادداشتی نوشتند: بازار همچنان به دنبال نشانه‌های هر گونه تاثیر اُمیکرون بر تقاضاست.

حتی اگر اوپک پلاس موافقت کند برنامه افزایش تولید در ژانویه را پیش ببرد، تولیدکنندگان ممکن است برای افزودن بیشتر به تولیدشان به مشکل بر بخورند. طبق نظرسنجی رویترز، اوپک در نوامبر ۲۷.۷۴ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۲۲۰ هزار بشکه در روز بالاتر از تولید ماه پیش اما پایینتر از ۲۵۴ هزار بشکه در روز افزایش تولید مجاز برای اعضای اوپک تحت توافق اوپک پلاس بود.

بر اساس گزارش رویترز، در یک سیگنال منفی از بخش تقاضا، آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۶ نوامبر به میزان ۷۴۷ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده است که کاهش کمتر از میزان پیش بینی شده از سوی تحلیلگران بود. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش ذخایر به میزان حدود ۱.۲ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. همزمان ذخایر بنزین آمریکا ۲.۲ میلیون بشکه و ذخایر سوختهای دیگر ۷۸۹ هزار بشکه افزایش یافت.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41984

کلیدواژه

تحلیلگران

اوپک پلاس

طلای سیاه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها