نفت / شناسه خبر: 41373 / تاریخ انتشار : 1400/7/3 07:28
|

این هفته سرنوشت NPC رقم می‌خورد/ سرنوشت هلدینگ خلیج فارس در دستان کیست؟

برخی دیگر البته نظری دیگر اما نگران کننده‌تر ازآن دارند؛ معتقدند: از تیم انتخاباتی آیت الله رئیسی در نفت تعداد بسیار اندکی هنوز پستی نگرفته‌اند که یکی از آنان شاه‌میرزایی است که ...

نفتی‌ها /حرف و سخن بسیاراست. برخی از تاخیر در زدن حکم انتصاب  قائم مقامی بیات برای وزارت نفت می‌گویند و احتمال می‌دهند وی در نهایت تنها سمتی که نصیبش شود مدیرعاملی شرکت ملی صنایع پتروشیمی است؛ هر چند که خودش به هیچ وجه به چنین جایگاهی تمایل ندارد و برخی دیگر البته نظری دیگر اما نگران کننده‌تر ازآن دارند؛ معتقدند: از تیم انتخاباتی آیت الله رئیسی در نفت تعداد بسیار اندکی هنوز پستی نگرفته‌اند که یکی از آنان شاه‌میرزایی است که احتمال دارد به صندلی NPC تکیه زند.
البته دراین بین شایعات بسیار است چراکه نبود هیچگونه تجربه فعالیت فرد مذکور در صنعت پتروشیمی این احتمال را بسیار کمرنگ میسازد چراکه قطعا ادامه روند انتصاب کم تجربه ها و بی تجربه ها بر مسند پست‌های کلیدی می‌تواند عواقب ناخوشایندی را برای وزیرنفت رقم زند. ازسویی دیگر خبری دیگر هم شنیده می‌شود حیدرنیا و قنبری ۲ مدیری هستند که تا کنون به صورت تلویحی مورد اظهارنظر نهادهای نظارتی قرار گرفته اند!
هر چند که دراین بین یک چیز کاملا مشخص است و آن بلاتکلیفی یکی از اساسی ترین معاونت‌های وزارت نفت است. دراین بین چندان امیدی به انتصاب فرد توانمند بر عرصه مدیریت NPC نیست چراکه روند انتصاب‌ها و بهره‌گیری از تیم انتخاباتی آیت الله رئیسی در نفت و یا به نوعی حلقه نزدیک به وزیر فعلی نفت باعث گردیده تا اینگونه تخمین زده شود که بزودی باید شاهد انتصاب شاهمیرزایی بر پستی کلیدی باشیم. اگرچه دراین بین همچنان روزنه های امید سوسو می‌زند. اینکه وزیر نفت با تغییر رویه حداقل در صنعت پتروشیمی که در این روزهای سخت جنگ اقتصادی کمک رسان اصلی اقتصاد کشور تلقی می‌گردد، سعی داشته باشد تا از فردی توانمند و با تجربه برای این پست بهره بگیرد. اتفاقی که به باور برخی از کارشناسان حداقل در عرصه نفت و گاز به وقوع نپیوسته و باعث گردیده تا بدنه نفت نسبت به تغییرات این روزها خوشبین نباشند.
دراین بین بحث در خصوص هلدینگ خلیج فارس هم بسیار است از اینکه برخی از مقامات ارشد دولت به فکر بهره گیری از فرد منتخب خود براین جایگاه هستند تا اینکه شخص وزیر تصمیم گیرنده نهائی برای تعیین مدیرعامل این مجموعه است. اما احتمالات نگران کننده گواه این نکته است که فردی از بیرون از این هلدینگ مثلا از زیرمجموعه هلدینگ پارسیان بواسطه آشنائی با یکی از افراد حاضر در تیم اقتصادی دولت بتواند براین صندلی تکیه بزند که این امر نیز بواسطه فضای حاکم بر هلدینگ خلیج فارس و نوع رفتار بدنه این مجموعه کاملا به مثابه بمبی عمل نکرده تلقی می‌گردد که می‌تواند بسیاری از بازی‌ها را برهم زند.
به هرحال آنچه کاملا مشهود است آنکه هنوز معلوم نیست سرنوشت NPC و هلدینگ خلیج فارس قراراست چگونه رقم بخورد اما باید یک نکته را به وزیرنفت هشدارداد و آن بحرانی ناشی از بلاتکلیفی در صنعت پتروشیمی است؛نکته جالب آنکه اغلب مدیرانی که پیش ازاین در تماس با آنان بعضا دیده می‌شد تا پاسی از شب مشغول بکار و فعالیتند این روزها در زمان تماس شنیده می‌شود که بعضا قبل از پایان ساعت کاری مشغول والیبال بازی کردن و یا مهمانی‌های خانوادگی اند ! شاید برای همین است که آقای وزیر باید هر چه زودتر تصمیم خود برای این صنعت را روشن نماید؛ که قطعا شروع آن از معرفی مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی و صندوق بازنشستگی نفت رقم می‌خورد. که شاید پس از آن بتوان تکلیف بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور را روشن کرد و امیداریم تکلیف این هلدینگ را واقعا شخص وزیرنفت روشن کند!

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41373

کلیدواژه

هلدینگ خلیج فارس

NPC

اخبار مرتبط

نظرات شما

2 نظر
ناشناس / 1400/7/17 - 03:12
آيا اين واقعيت دارد كه شخصي در هلدينگ خليج فارس ١٦٠ ميليون دلار محصولات پتروشيمي را پيش فروش كرده و پس از گرفتن پول از ايران خارج شده.اين خبر در برخي از پتروشيمي هاي تابعه هلدينگ به گوش مي خورد.
rateup 0
 ratedown 1
هلدینگی / 1400/7/4 - 11:00
امیدوارم شخصی لایق و شایسته مدیریت هلدینگ خلیج فارس را بر عهده بگیرد و این اوضاع نابسامان این شرکت را سر و سامان دهد. کارکنان با سابقه روی پستهای پایین و کارکنان با هیچ تخصصی رییس شدند
rateup 5
 ratedown 3

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها