نفت / شناسه خبر: 40598 / تاریخ انتشار : 1400/2/25 07:57
|

تحقیق و تفحص از هلدینگ خلیج فارس به کجا رسید؟ / پای مدیران هلدینگ به قوه قضاییه بازمی‌شود؟

طرح تحقیق و تفحص از هلدینگ خلیج فارس از ۵ اردیبهشت ماه به کمیسیون انرژی رسیده و قراراست در همین روزها رای گیری جهت ارائه به صحن صورت بگیرد؛ اما دراین میان ...

پایگاه خبری تحلیلی نفتی ها | اخبار نفت ، گاز ، پتروشیمی ، پالایش و پخش ، بنزین ، گازوئیل ، میادین نفتی /طرح تحقیق و تفحص از هلدینگ خلیج فارس که از ابتدای اردیبهشت ماه سالجاری رسانه ای شد و مورد تاکید برخی از بهارستانی‌ها قرار گرفت این روزها پرونده رسیدگی به آن در کمیسیون انرژی باز است و قراراست به زودی رای گیری در خصوص ورود این طرح به صحن مجلس صورت بگیرد. بنابر آمارهای واصله، اگر از ۲۳ نماینده عضو کمیسیون انرژی تنها ۱۲ نفر با این اقدام موافقت نمایند قطعا این طرح به صحن مجلس خواهد رفت که با توجه به درخواست امضاکنندگان این طرح برمبنای ماده ٢٣٤ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، در صورت ارسال این طرح به صحن و رسیدگی لازم، ابهامات طرح شده درطرح تحقیق و تفحص ازاین هلدینگ به قوه قضاییه خواهد رفت تا مسوولان این شرکت پاسخگوی ابهامات و تبعات تصمیمات خود باشند!
دراین بین گفته می‌شود طرح تحقیق و تفحص از هلدینگ خلیج فارس از ۵ اردیبهشت ماه به کمیسیون انرژی رسیده و قراراست در همین روزها رای گیری جهت ارائه آن به صحن صورت بگیرد؛ اما دراین میان بسیاری از کارشناسان نسبت به نزدیکی یکی از مهره‌های اصلی این کمیسیون به این هلدینگ ابراز نگرانی می‌کنند و معتقدند این طرح به دلیل تعاملات فی مابین احتمالی میان فرد مذکور با هلدینگ خلیج فارس و دریافت امتیاز برای حوزه انتخابیه این نماینده احتمال دارد رای لازم را دریافت نکند! با اینحال با توجه به ابهامات و سوالات طرح شده در طرح تحقیق و تفحص ازاین هلدینگ به نظر می‌رسد در صورت بررسی دقیق ، کارشناسانه و قاطع آن از سوی کمیسیون انرژی این طرح به زودی به صحن خواهد رفت.
بنابر اخبار واصله سوال اصلی مطرح شده در این طرح در خصوص نحوه انتصابات دراین شرکت است و درعین حال باتوجه به انتصابات صورت گرفته دراین هلدینگ زیرنظر وزیرنفت به این ابهام اشاره شده که اگرچه امور این شرکت زیرنظر زنگنه است اما همچنان این شرکت با تاکید بر خصوصی بودن ظاهری خود، از اجرای قوانین مصوب و مورد تاکید مجلس شورای اسلامی از جمله قانون منع بکارگیری بازنشستگان خودداری می‌کند!
دراین بین در سوالات فرعی به ابهامات زیادی بالاخص در خرید تجهیزات دو پتروشیمی زیرنظر این هلدینگ پرداخته شده و همواره بر ردپای یکی از مدیران هلدینگ خلیج فارس در این تخلفات به نام "م-الف" تاکید گردیده است. ازسویی دیگر عدم وصول مطالبات این شرکت از بازرگانی پتروشیمی مورد دیگری است که قرار است در صورت رای آوری این طرح در کمیسیون انرژی در صحن مجلس به طور جد به آن پرداخته شود!
نکته دیگر در خصوص خریداران محصولات پتروشیمی از شرکت تجارت صنعت خلیج فارس است که ظاهرا هنوز هم پس از ۴ سال پول خرید خود را پرداخت نکرده اند و اینبار مسوولان این هلدینگ باید پاسخ دهند که چرا این مبالغ بازگردانده نشده اند؟
با اینحال علی رغم سوالات دقیق و کارشناسی مطرح شده در طرح تحقیق و تفحص از هلدینگ خلیج فارس که اشاره به جزییات هر کدام از آنان حکایت از نگاشته شدن آن توسط آگاهان به ابهامات موجود دراین شرکت دارد باید دید تا چه اندازه قدرت انرژی نشینان چاره ساز ورود این سوالات مبهم و بحث برانگیز به صحن مجلس خواهد شد؟/دانیال قربانی

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40598

کلیدواژه

تحقیق و تفحص از هلدینگ خلیج فارس

قوه قضاییه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها