نفت / شناسه خبر: 40457 / تاریخ انتشار : 1400/1/29 15:41
|

ویدیو/چرا پاکستان گاز ارزان ایران را نخرید؟

چرا علی رغم کمبود گاز نیاز روز افزون پاکستان به گاز و توان مالی پایین پاکستان ، گاز ارزان و سهل الوصول ایرانی بر زمین مانده و روسیه و تاجیکستان به دنبال قبضه کردن بازار گاز این کشور هستند؟

نفتی ها /به تازگی خبرگزاری راشاتودی به نقل از وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرده است که با توجه به روز افزون بودن نیاز پاکستان به گاز و کمبود بیشتر آن در آینده نزدیک در این کشور، روسیه می‌تواند گاز طبیعی مایع شده خود را به بازار این کشور عرضه کند.

به گفته این مقام روسی ساخت خط لوله گاز «پاکستان استریم» که پیش‌تر با عنوان پروژه شمال به جنوب از آن یاد می‌شد، نقش مهمی در تعمیق روابط دو کشور دارد و تمام مسائل باقی‌مانده مربوطه در آینده نزدیک حل شده و این پروژه بدون تأخیر راه‌اندازی می‌شود.

نکته اما اینجاست که چرا علی رغم کمبود گاز نیاز روز افزون پاکستان به گاز و توان مالی پایین  پاکستان ، گاز ارزان  و سهل الوصول ایرانی  بر زمین مانده و روسیه و تاجیکستان به دنبال قبضه کردن بازار گاز این کشور هستند؟

و چرا طی ۸ سال گذشته قرارداد صادراتی گاز ایران پاکستان که قرار بود سال ۹۳ ثمردهی داشته باشد، اجرایی نشده است؟ این موضوعی است که بارها از وزارت نفت پرسیده شده است و هربار نیز پاسخ‌هایی ارائه داده‌اند که از نظر تخصصی و منطقی کافی نیست.

به نظر می‌رسد دیگر وقت آن شده که  یکی از اولویت‌های دارای ضرب‌الاجل برای دولت آینده تکمیل این پروژه و کلید خوردن صادرات گاز به پاکستان باشد تا از دور خوردن گاز ایران توسط ترکمنستان و روسیه جلوگیری شده و ایران بتواند سهم حداکثری را در بازار گاز پاکستان را از آن خود کند./فائزه پناهی

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40457

کلیدواژه

گاز ارزان ایران

خط لوله گاز ایران پاکستان

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها