نفت / شناسه خبر: 40151 / تاریخ انتشار : 1399/11/27 08:45
|

ویدیو/ ریسک جدید در کمین تولید نفت ایران!

بسیاری از کارشناسان غربی در حوزه انرژی در تحلیل جدیدی ارزیابی کردند با توجه به شتاب گرفتن گذار به انرژی کم کربن، ذخایر نفت ایران در معرض ریسک تبدیل شدن به داراییهای کم ارزش قرار دارند.

نفتی ها /بسیاری از  کارشناسان غربی در حوزه انرژی در تحلیل جدیدی ارزیابی کردند با توجه به شتاب گرفتن گذار به انرژی کم کربن، ذخایر نفت ایران در معرض ریسک تبدیل شدن به دارایی‌های کم ارزش قرار دارند.
این در حالی است که این روزها غول‌های نفتی جهان از جمله شرکت‌های بریتیش پترولیوم و توتال هم در حال متنوع کردن تولید انرژی برای همگام ماندن با تغییرات زمانه هستند.
حالا انتظار می رود مزارع بادی که وعده کربن صفر می دهند، تا سال ۲۰۳۰ از شمار دکلهای حفاری نفت در آب‌های انگلیس سبقت بگیرند؛ از سویی دیگر سرعت گرفتن روند انتقال  انرژی جهانی به سمت سوخت‌های کم کربن به همراه تاثیر پاندمی کووید ۱۹ روی تقاضا برای انرژی، پیش بینی ها درباره زمان پیک تقاضای جهانی برای نفت که پس از آن مصرف نفت به صورت دائمی کاهش پیدا خواهد کرد را جلو انداخته است.

برخی از مقامات ایرانی از جمله بیژن زنگنه، نیز مکررا اعلام کرده بود که پیش از این که تقاضا برای نفت ناپدید شود و تولیدکنندگان رقیب آنچه که از سهم بازار مانده است را تصرف کنند، ایران سریعا به حداکثر کردن ظرفیت تولیدش در صنعت نفت و گاز نیاز دارد. با این حال مخالفان که چنین اقدامی را خیانت به نسل‌های آینده می دانند و  با چنین ایده ای مخالفت کرده اند./فائزه پناهی


پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40151

کلیدواژه

حوزه انرژی

انرژی کم کربن

فائزه پناهی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها