نفت / شناسه خبر: 40010 / تاریخ انتشار : 1399/11/7 11:02
|

بهره برداری از خط سوم انتقال برق ایران به ارمنستان

وزیر نیرو گفت:بحث خط سوم انتقال برق هم در حال پیشرفت است در اجرای پروژه وقفه ایجاد شد، اما خوشبختانه مشکلات آن برطرف شده و قطعا در نیمه نخست سال میلادی جاری اجرا می شود.

نفتی ها /به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان، وزیر نیروی ایران روز دوشنبه در پایان دیدار و گفت‌وگوی خود با وزیر اقتصاد ارمنستان در جمع خبرنگاران گفت: مسائل بین دو کشور با وزیر اقتصاد ارمنستان مرور شد و با توجه به این که وزارت نیرو ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را بر عهده دارد، توسعه روابط تجاری و همچنین موانعی که بر سر راه این هدف قرار دارد مورد بحث قرار گرفت.

اردکانیان با اشاره به رفع آلودگی رودخانه ارس به عنوان یکی از موارد مطرح شده، ادامه داد: انتظار داریم که جدیت لازم را از سوی دولت جمهوری ارمنستان برای کنترل برخی آلاینده‌های این رودخانه شاهد باشیم و وعده‌های گذشته عملی شود.

وی افزود: بحث خط سوم انتقال برق هم در حال پیشرفت است و هر چند به دلیل بیماری کووید ۱۹ در اجرای پروژه وقفه ایجاد شد، اما خوشبختانه مشکلات آن برطرف شده و قطعاً در نیمه نخست سال میلادی جاری این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد. طرح‌های دیگر و همچنین زمینه‌های توسعه روابط هم وجود دارد که امید است با رفع موانع موجود هر چه زودتر شاهد این موضوع باشیم.

وهان کروبیان، وزیر اقتصاد ارمنستان هم، با اشاره به موارد گفت و گو در خصوص روابط دو جانبه میان تهران و ایروان گفت: مهمترین این‌ها آلودگی رودخانه ارس و رفع این آلودگی است. یک هفته قبل از سفر به ایران، شخصاً به منطقه سفر کردم، از نزدیک موضوع را مورد بررسی قرار دادم و شاهد این بودم که سیستم چرخشی آب در چه مرحله‌ای قرار دارد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این مسئله در آینده خیلی نزدیک انجام و از دستور کار خارج شود./مهر

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40010

کلیدواژه

وزیر نیرو

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها