نفت / شناسه خبر: 39415 / تاریخ انتشار : 1399/8/10 13:25
|

توجه به پدافند غیرعامل از ضرورت‌های جزیره خارک است

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران پدافند غیرعامل در خارک را با توجه به وجود تاسیسات حیاتی شرکت‌های نفتی یکی از ضرورت‌های این جزیره برشمرد.

نفتی ها /به نقل از وزارت نفت، عباس اسدروز در مانور هماهنگی واحدهای اچ‌اس‌یی شرکت‌های نفتی و پتروشیمی که در پایانه نفتی خارک برگزار شد بر اهمیت توجه به پدافند غیرعامل و برگزاری مانورهای هماهنگی تاکید کرد.

وی افزود: امروزه پدافند غیرعامل، یک نگاه جدید به تهدیدهای حیات بشری و روشی به تناسب صلح‌آمیز، اثربخش، پایدار و کم‌هزینه برای مقابله یا پیشگیری در برابر انواع تهدیدها تلقی می‌شود و بخشی مهم و با اهمیت در حفاظت از زیرساخت‌ها، دارایی‌ها، اماکن و مراکز حیاتی، حساس و مهم کشور برای دستیابی به امنیت، اقتدار و پایداری ملی و زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه محسوب می‌شود و می‌تواند به‌عنوان یک نیاز ضروری و یک مقوله مستمر و دائمی موجب افزایش پایداری، کاهش آسیب‌پذیری، استمرار خدمت‌رسانی و ایجاد بازدارندگی در بخش‌های مختلف عمومی و صنعتی شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: اهمیت پدافند غیرعامل در جزیره خارک با توجه به وجود تأسیسات حیاتی شرکت‌های نفتی دو چندان بوده و این مهم به‌عنوان یکی از ضرورت‌های این جزیره، همیشه باید مورد توجه ویژه همه شرکت‌ها، سازمان‌ها و اهالی خارک باشد.

اسدروز با اشاره به برگزاری مانور ادامه داد: همزمان با هفته پدافند غیرعامل و نامگذاری نهم آبان‌ماه تحت عنوان حفظ سرمایه‌های ملی در برابر تهدیدها، لزوم افزایش سطح خودباوری، ارتقا و اقتدار عملی همه جانبه و به‌منظور آمادگی در جهت مقابله با هرگونه حادثه احتمالی، مانور مشترک مقابله با آتش سوزی مخازن ذخیره‌سازی مواد نفتی با حضور گروه‌های واکنش سریع پایانه نفتی خارک، شرکت نفت فلات قاره و مجتمع پتروشیمی این جزیره برگزار شد.

مدیر ارشد شرایط اضطراری خارک ضمن تقدیر از هماهنگی و همکاری ادارات اچ‌اس‌یی شرکت‌های فلات قاره و پتروشیمی با پایانه نفتی خارک تصریح کرد: هدف از برگزاری این مانورها سنجش میزان آمادگی در رویایی با حوادث واقعی است، یعنی اینکه ما در مانورها خود را از نظر جسمی و ذهنی قوی می‌کنیم تا در برابر مخاطرات عینی بتوانیم به نحوی عکس‌العمل و واکنش نشان دهیم که دامنه آسیب‌پذیری به حداقل برسد. باید در این زمینه با توجه به تهدیدهای مختلف در تأسیسات و زیر ساخت‌های حیاتی شامل خطوط لوله جریانی، مخازن و اسکله‌های صادراتی با برگزاری مانورهای مختلف، نقاط ضعف شناسایی و برای بهبود آنها اقدام‌های اصلاحی انجام شود.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39415

کلیدواژه

واحدهای اچ‌اس‌یی شرکت‌های نفتی

تاسیسات حیاتی شرکت‌های نفتی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها