پتروشیمی / شناسه خبر: 38437 / تاریخ انتشار : 1399/3/13 10:40
|

تایید استعلام منوچهری برای کوچ به هلدینگ خلیج فارس/ ربیعی در یک قدمی خداحافظی با هلدینگ!

همزمان با پیچیده تر شدن بحث بسته شدن نماد بورس چهار شرکت زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس،امروز خبر از تایید استعلام منوچهری برای نشستن برمسند مدیریت هلدینگ خلیج فارس به گوش می‌رسد.

نفتی ها /همزمان با پیچیده تر شدن بحث بسته شدن نماد بورس چهار شرکت زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس در جهت اقدامی غیرقانونی برای افزایش سرمایه پتروشیمی گچساران و زیرسوال رفتن وزیرنفت در راستای این اتفاق که منجر به پانهادن نهادهای نظارتی و مجلس به این موضوع شده؛ امروز خبر از تایید استعلام منوچهری برای نشستن برمسند مدیریت هلدینگ خلیج فارس به گوش می‌رسد.

آنطور که شنیده ها حکایت دارد صلاحیت منوچهری برای مدیریت هلدینگ خلیج فارس امروز مورد تایید قرار گرفته و به زودی باید منتظر برکناری احتمالی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس فردی که این روزها از سوی سهامداران خرد زیرمجموعه خود پادشاه خطاب می‌شود،بود.
اگرچه این استعلام همچنان به معنای قطعیت حضور منوچهری از او یک به این شرکت نیست اما یک نکته کاملا مشهود است و آن اینکه تیم فعلی هلدینگ که همواره تاکید بر حضور استوار خود حداقل تا پایان دولت دوازدهم برمسند این مجموعه داشتند به نظر می‌رسد از جایگاه سستی برخوردار شده اند که بسیاری از کارشناسان دلیل این امر را در اتفاق اخیر پتروشیمی گچساران جستجو می‌کنند. تخلفی که اگرچه اولین اقدام مبهم این تیم محسوب نمی‌گردد اما به دلیل پررنگتر بودن ابعاد اجتماعی آن حاشیه های بسیاری پیدا کرده است.
داستان از آنجا آغاز می‌شود که هیئت مدیره های شرکت‌های پتروشیمی کازرون، ممسنی، دهدشت و بروجن به عنوان دارندگان اکثریت سهام مجمع عمومی شرکت پتروشیمی گچساران، همراستا با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در مجمع عمومی گچساران رای به افزایش سرمایه این شرکت داده اند و به بهانه عدم در اختیار داشتن منابع لازم مالی، به نفع سهامدار اکثریت خود از شرکت در افزایش سرمایه انصراف داده اند و گوی و میدان را دو دستی به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس واگذاشته اند.
افزایش سرمایه ای که نه تنها منجر به ایجاد نقدینگی مناسب برای پیشرفت ساخت پتروشیمی گچساران نمی‌شود بلکه تنها با گردش چندین حساب دفتری، قدرت مالکیت و تصمیم گیری را از دست مردمان آن دیار و سهام داران اقلیت دور تر می‌کند و در این بین نکته اینجاست که هیئت مدیره شرکت‌های پتروشیمی کازرون، دهدشت، ممسنی و بروجن که بایستی امانت داران مردمان آن شهرها باشند، در مقامی نیستند که بدون برگزاری مجامع عمومی خود و اطلاع رسانی به کلیه سهامداران ( که شامل سهامداران جزء و مردم آن شهرها می‌شود) در خصوص شرکت یا عدم شرکت در این افزایش سرمایه اعلام نظر نمایند. بسا امکان دارد که بسیاری از سهامداران جزء و مردم امکان تامین سرمایه برای افزایش سرمایه را داشته باشند.
به نحویکه کارشناسان معتقدند اعلام موافقت با افزایش سرمایه از یک سو و از سوی دیگر اعلام عدم شرکت در افزایش سرمایه به هر بهانه ای به وضوح منافع سهامداران اقلیت آن شرکت‌ها (که همانا مردم هستند) را به نفع سهامدار اکثریت تضییع و به مخاطره انداخته است.
به اذعان بسیاری از کارشناسان، پتروشیمی گچساران شباهت بسیاری با پتروشیمی‌هایی چون آریاساسول و مارون دارد و این شرکت با پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی بایستی حداقل ارزشی معادل ۲۰۰هزار میلیارد ریال داشته باشد.
برای دریافت توضیحات بیشتر در خصوص دلایلی که منجر به بسته شدن نماد ۴ شرکت زیرمجموعه هلدینگ در بورس شده است می‌توانید به لینک‌های زیر مربوط به گزارش‌های چند روز گذشته "نفتی‌ها" در این خصوص مراجعه فرمایید.
 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/38437

کلیدواژه

هلدینگ خلیج فارس

ربیعی

مهندس منوچهری

غلامرضا منوچهری

حکم انتصاب ربیعی

ربیعی مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

انتصاب های ربیعی

ربیعی کارکنان پتروشیمی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها