نفت / شناسه خبر: 270580 / تاریخ انتشار : 1403/6/24 13:07
|

پیش‌بینی آرژانتین از سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری در انرژی

آرژانتین انتظار دارد اقدامات صورت گرفته برای مقررات‌زدایی، سرمایه‌گذاری‌های انرژی در این کشور را حدود ۲.۵ میلیارد دلار افزایش داده و به ۱۵ میلیارد دلار در سال آینده برساند.

نفتی ها /دولت خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین، از مقررات جدید حمایت کرده و تخفیف‌های مالیاتی و مشوق‌های دیگر را به سرمایه‌گذاران بزرگ در این کشور آمریکای جنوبی عرضه کرده است.

ادواردو رودریگز چیریلو، وزیر انرژی آرژانتین در رویدادی اظهار کرد: این مقررات جدید، به تقویت سرمایه‌گذاری‌هایی کمک خواهد کرد که در حال انجام هستند.

با سیستم سرمایه‌گذاری RIGI یا «رژیم مشوق سرمایه‌گذاری بزرگ»، آرژانتین ۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری‌های انرژی در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ را پیش‌بینی می‌کند.

وزیر انرژی آرژانتین در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: در ۹ ماه نخست دولت خاویر میلی، بخش انرژی در نیمه اول سال ۲۰۲۴، شاهد بالاترین تولید نفت در ۱۵ سال اخیر و همچنین بالاترین میزان تولید گاز در ۱۷ سال گذشته بود.

وزارت انرژی در حال زمینه سازی است تا بخش انرژی، به موتور رشد اقتصادی در آرژانتین تبدیل شود.

آرژانتین برای تقویت تولید نفت و گاز، به منطقه نفت شیل «واکا موئرتا» متکی است. برآورد می‌شود «واکا موئرتا» ذخایر قابل برداشتی معادل ۱۶ میلیارد بشکه نفت و ۳۰۸ تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی دارد. این ارقام، «واکا موئرتا» را به دومین منطقه بزرگ گاز شیل جهان تبدیل می‌کند.

ابرنفتکش‌ها می‌توانند برای بارگیری نفت از منطقه شیل آرژانتین، در این کشور لنگر بیاندازند زیرا یک خط لوله قرار است «واکا موئرتا» را به پایانه‌ای در بندر پونتا کلورادا متصل کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت زیرساخت ال‌ان‌جی دریایی «گولار ال‌ان‌جی» یک قرارداد ۲۰ ساله با شرکت «پان امریکن انرژی» برای استقرار «کشتی گاز طبیعی مایع شناور» در آرژانتین، امضا کرده و آرژانتین را یک قدم به صادرات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) و درآمدزایی از منابع عظیم خود در «واکا موئرتا» نزدیک کرده است./ایسنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/270580

کلیدواژه

سرمایه‌گذاری‌های انرژی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها