نفت / شناسه خبر: 159042 / تاریخ انتشار : 1402/12/9 08:07
|

عملکرد وزیر نفت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

با گذشت ۲۸ ماه از آغاز وزارت اوجی در وزارت نفت و با این که همین تیر ماه سال جاری بهارستانی‌ها با اکثریت قاطع نمایندگان از عملکرد بهینه در توسعه صادرات نفت و تأمین سوخت گاز مایع و بنزین کشور ...

نفتی ها /با گذشت ۲۸ ماه از آغاز وزارت اوجی در وزارت نفت و با این که همین تیر ماه سال جاری بهارستانی‌ها با اکثریت قاطع نمایندگان از عملکرد بهینه در توسعه صادرات نفت و تأمین سوخت گاز مایع و بنزین کشور و بسیاری موارد دیگر، بار دیگر بیانیه تقدیر و تشکر منتشر نمودند اما کارنامه وزیر نفت وقتی زیر سوال رفت که  در حاشیه بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی، ایشان انتقاد کردند چرا پروژه‌های نفتی در اختیار نهادها و بخش دولتی قرار گرفته و اثری از بخش خصوصی نیست.
علاوه بر این اخبار درگوشی و شایعات گاه‌و بی‌گاه پیرامون اوجی  از انتصاب‌هایی که خارج از اراده او شکل گرفته تا تلاش او برای شکل‌گیری لابی برای در اختیار گرفتن بخش‌های کلیدی وزارت نفت و موضوع ناترازی ها از جمله مواردی بود که مجال واکاوی بیشتر در کارنامه عملکرد این وزیر را ایجاب می‌نمود اما این در حالی است که به ذعم بسیاری کارنامه اوجی نکات قابل بیان زیادی هم دارد.

جدای تحقق صادرات نفت خام و میعانات برابر تکالیف مشخص‌شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و عملکرد بالای درآمدهای ارزی حاصل از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی ای که وزارت نفت در این مدت داشته است ، اقدام‌ها و برنامه‌هایی برای کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی و همسو با این اقدامات یک واحد تولید گازوئیل یورو ۵ با تولید روزانه ۲۰ میلیون لیتر در پالایشگاه اصفهان به بهره‌برداری رسیده، طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه‌های شیراز و تبریز هم امسال به بهره‌برداری می‌رسند و وزارت نفت در هفت ماه امسال میانگین روزانه ۳۶ میلیون مترمکعب گاز بیشتری به نیروگاه‌ها تحویل داده و ۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع یعنی گازوئیل یا نفت کوره کمتری در نیروگاه‌ها مصرف شده و به صنایع بزرگ نیز نسبت به پارسال روزانه ۶ میلیون مترمکعب گاز بیشتری داده‌ شده است.

در صادرات گاز مایع هم آمارها نشان‌دهنده حدود ۲۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته است که نسبت به آغاز دولت به افزایش روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب تولید گاز خام را نشان می‌دهد و در نهایت همکاری با ترکمنستان برای تأمین گاز در زمستان نیز علاوه بر برقراری قرارداد سوآپ گازی با ترکمنستان مذاکراتی هم برای امضای قرارداد گازی بزرگ‌تری در حال انجام است.

در همین راستا پایگاه تحلیلی خبری "نفتی‌ها" در نظرسنجی این هفته خود از شما مخاطبین عزیز خواسته تا  عملکرد وزیر نفت دولت سیزدهم در سال  ۱۴۰۲ را  ارزیابی کنید.

شما مخاطبین عزیز می‌توانید برای شرکت در این نطرسنجی اینجا کلیک کنید.

 

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/159042

کلیدواژه

عملکرد وزیر نفت سیزدهم

اخبار مرتبط

نظرات شما

5 نظر
جلیل / 1403/1/8 - 22:32
ضعیف و بی اراده
rateup 0
 ratedown 0
علی / 1402/12/13 - 09:57
عملکرد را باید با وزیر نفت قطر و عربستان وحتی عراق مقایسه کرد چقدر ایشان توانستند منافع ملی را از میادین مشترک در واقعیت بدست آورند. آیا این کشورها مدارس بخاطر نداشتن گاز تعطیل می کنند
rateup 0
 ratedown 0
ارسلان / 1402/12/10 - 00:44
افتضاح
rateup 0
 ratedown 0
داریوش طالبی زاده / 1402/12/9 - 22:39
ضعیف
rateup 0
 ratedown 0
Farhad / 1402/12/9 - 13:13
بسیار بد . وزیری که دست نشانده زنگنه باشه سیاستهای اون رو دنبال میکنه
rateup 0
 ratedown 0

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها