نفت / شناسه خبر: 127012 / تاریخ انتشار : 1402/5/7 08:09
|

ماجرای نامه های بدون پاراف وزیر برای جذب نیروی انسانی در شرکت نفت مناطق مرکزی/ مدیرکل دفتر وزیرنفت چه می‌کند؟

موضوع بسیار ساده است! گویا مدیرکل دفتر وزیرنفت، نامه می‌نویسد و سفارش می‌کند آنهم بدون پاراف وزیر و تنها در نامه اشاره می‌شود وزیرهم درجریان است!

نفتی ها /موضوع بسیار ساده است! گویا مدیرکل دفتر وزیرنفت، نامه می‌نویسد و سفارش می‌کند آنهم بدون پاراف وزیر و تنها در نامه اشاره می‌شود وزیرهم درجریان است! پس از آن، تمام ضوابط کنار گذاشته می‌شود و چشم بر افرادی که در انتظار جذب، سال‌ها به صورت روزمزد در مناطق عملیاتی فعالیت کرده‌‌اند تا روزی به صورت پیمان مشغول به کار شوند، بسته می‌شود! این اتفاق این روزها گویا در شرکت مناطق نفت مرکزی بیش از دیگر شرکت‌ها محسوس است؛ اینکه واقعا شایعات درست است که این شرکت حیاط خلوت آقای مدیرکل شده یا خیر مساله ای است که قطعاً با ورود جدی نهادهای نظارتی به این موضوع حل خواهد گشت اما یک نکته دراین مساله به قوت خود باقی است : " بنابر قانون وزیر می‌تواند در برخی از مواردِ استثناء ضوابط و قواعد را نادیده بگیرد" ؛ اما نامه نگاری مستقیم مدیرکل دفتر وی برای استخدام افراد خاص آنهم بدون پاراف وزیر قابل تأمل است!   
 
برهمین اساس و بنابر گزارش‌های ارسالی به دفتر پایگاه خبری –تحلیلی "نفتی‌ها" اخبار ناخوشایندی در حوزۀ مدیریت منابع انسانی شرکت نفت مناطق مرکزی به گوش می‌رسد که شاید لازم باشد نهادهای نظارتی به این موضوعات ورود جدی داشته باشند!
 
اخیراً شنیده می‌شود در یکی از حوزه‌های مهم مدیریت منابع انسانی یعنی جذب و استخدام در شرکت نفت مناطق مرکزی افرادی بواسطه رابطه و با سوءاستفاده از ضعف مدیران منابع انسانی درحال استخدام بصورت پیمانکاری هستند و گفته می‌شود تعدادی از این افراد از نزدیکان و هم ولایتی‌های مدیرکل دفتر وزیر هستند تا جاییکه برای اکثر این افراد "مدیرکل دفتر وزیر" با قید "بفرمودۀ وزیر" مجوز جذب صادر کرده است.
 
فارغ از اینکه این مجوزها واقعاً با دستور وزیر صادر شده یا مدیر دفتر وی؛ چه خوب است خود را جای کارکنانی بگذاریم که در این شرکت سال‌ها به صورت روزمزدی با حداقل حقوق و حتی در ایام تعطیل عمر و زندگی خود را صرف زحمت و خدمت کرده‌اند به این امید که روزی با ایجاد ظرفیت وارد پیمان شوند اما ناگهان می‌بینند فردی از راه می‌رسد و صرف داشتن رابطۀ فامیلی با فلان مدیرکل یا معرفی نامه از فلان مسوول در پیمان جایگزین می‌شود یا حتی خارج از سقف پیمان مجوز جذب می‌گیرد.
 
دراین بین باید از مدیرعامل نفت مناطق مرکزی بعنوان مدیر ارشد سازمان خواست تا در فقرۀ جذب نیروی انسانی که سرپرست منابع انسانی به دلیل نداشتن تحصیلات و سوابق کاری مرتبط در این حوزه، توانایی مقابله با فشارها و دخالت‌های بیرونی را ندارد شخصاً ورود نماید بلکه مسئولان سایر شرکت‌های زیرمجموعه را از گزند مقابله با این خرده فرمایشات بی‌ضابطه رها سازد تا به مأموریت اصلی‌شان که تولید است بپردازند.
 
و در آخر اگر از زاویه‌ای دیگر قضیه را بررسی کنیم این پرسش مطرح می‌شود که آیا وزیر در تمامی شرکت‌های زیرمجموعۀ وزارت نفت چنین سخاوتمندانه و بدون رعایت عدالت و برگزاری آزمون استخدامی، مجوز جذب صادر می‌کند؟ که اگر پاسخ مثبت باشد که آمار جذب‌های اینچنینی قابل توجه خواهد بود و اگر جواب منفی باشد پس می‌توان گفت واقعاً نفت مناطق مرکزی حیاط خلوت برخی جریان‌های قدرت شده که در هر دو صورت پیشنهاد می‌کنیم نهادهای نظارتی جهت بررسی این موارد به قضیه ورود نمایند.
توضیحات: اسناد جذب افرادی خاص آنهم بدون رعایت ضوابط مشخص در زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی در دفتر ""نفتی‌ها" محفوظ و به جهت حفظ حریم شخصی افراد مذکور، از انتشار نام آنان خودداری شد؛ اگرچه در صورت تکذیب موارد تأکید شده دراین گزارش قطعاً ریز اسامی و نامه‌های سفارشی مدیرکل دفتر وزارتی برای یکایک آنان منتشر خواهد شد!

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/127012

کلیدواژه

شرکت نفت مناطق مرکزی

اخبار مرتبط

نظرات شما

1 نظر
محفوظ / 1402/5/15 - 09:43
واقعا اینها همگی حق الناس است .خوشابه سعادت کسانی که جز خدابعنوان روزی دهنده اصلی خودشان را به سفارش این وآن وصل نمی کنند.اما این سوال از آقای کهتری بعنوان مدیرکل دفتر وزارتی برجاست اگراین مسایل صحت داشته باشد شماکه روزی در بازرسی همین وزارت بودید وجانب ارزشهای اسلامی ونظام رامیگرفتیدحالاچه شده!!!؟؟
rateup 0
 ratedown 0

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها