نفت / شناسه خبر: 127011 / تاریخ انتشار : 1402/5/4 15:32
|

چرا پالایشگاه‌های تعمیر شده ونزوئلایی از کار افتادند؟

ظاهرا ماجرای پالایشگاه‌های تعمیر شده ونزوئلایی که توسط ایران تعمیر و اورهال شدند تمامی ندارد، بعد از پایان یافتن قیل‌وقال منفجر شدن خودروهایی که بنزین مصرفیشان از این پالایشگاه‌ها تامین می‌شد...

نفتی ها /فائزه پناهی_ ظاهرا ماجرای پالایشگاه‌های تعمیر شده ونزوئلایی که توسط ایران تعمیر و  اورهال شدند تمامی ندارد، بعد از پایان یافتن قیل‌وقال منفجر شدن خودروهایی که بنزین مصرفیشان از این پالایشگاه‌ها تامین می‌شد؛ حالا گویا نوبت به از کار افتادن این پالایشگاه‌ها رسیده است.
بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود ادعا نموده که در حال حاضر، پالایشگاه‌های تعمیر شده ونزوئلا از کار افتاده و تنها یکی از  واحدهای پالایشگاه “پورتو لاکروز” با ظرفیت ۱۷ هزار بشکه در روز فعال است و این در حالی است که ال پالیتو ۴۵ روز قبل توسط ایران تعمیر شده بود، اما هفته پیش از مدار خارج شد.
و این در حالی است که ۲۴ خرداد ماه سال جاری بود که فرهاد احمدی، مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت درباره بازسازی و انجام تعمیرات دوره‌ای و نگهداری پالایشگاه ونزوئلا از سوی ایران اظهار نموده بود: کار تأمین قطعات و خدمات فنی مهندسی پالایشگاه «الپالیتو» در ونزوئلا از سوی ایران انجام شده و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت دارد و برای تکمیل آن  بیش از ۲ میلیون قطعه ساخت داخل به ونزوئلا ارسال کرده‌ایم.
وی درباره پالایش فراسرزمینی توضیح داده بود: ایران به‌عنوان کشور نفتی مدت طولانی تحت تحریم است، با وجود این توانسته سهم خود را در بازار بین‌الملل حفظ کند و صنایع نفتی را سرپا نگه دارد. این تجربه خوبی بود برای کشورهایی که تحت این محدودیت قرار می‌گیرند تا مسیرهای دور زدن تحریم را به آنها بیاموزیم و این ظرفیت سبب شد در ونزوئلا کار کنیم زیرا ایران و ونزوئلا دو کشور نفتی هستند و مخلوط نفت‌خام آنها با هم اقتصاد دو کشور را بهبود می‌بخشد.
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ادامه داد: نکته دوم این است که باید سبد اقتصادی نفت را در دنیا پیدا کنیم و خدمات فنی و مهندسی را به سایر کشورها ببریم و آن را به درآمد تبدیل کنیم.
علاوه بر این سال ۱۳۹۹  نیز گویا  ایران  “کاردون”، دومین پالایشگاه بزرگ نفتی ونزوئلا که دو برابر بزرگتر از پالایشگاه “ال پالیتو” بود را تعمیر  نموده بوده که  این پالایشگاه یک ماه بعد از تعمیر و راه‌اندازی بصورت عجیبی آتش گرفت و نهایتا ونزوئلا دست به دامن دیگر کشورها از جمله چین و روسیه شد.
موضوع اما اینجاست در شرایط کنونی که کشور با تحریم‌های پرشمار روبه‌روست، دو کار ویژه «تأمین امنیت تقاضای نفت» و «سهم بازار»، همچنین متنوع کردن ابزارهای اقدام کشور در حوزه‌های صادرات منابع و خدمات فنی و مهندسی در دستور کار وزارت نفت دولت جدید قرار گرفته بود که حال باید  در نهایت دید که وزارت نفت چگونه در راستایی تحقق این اهداف قدم خواهد برداشت.

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/127011

کلیدواژه

ونزوئلایی

پالایشگاه های ونزوئلایی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها