نفت / شناسه خبر: 116226 / تاریخ انتشار : 1402/2/16 13:13
|

توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اشتغال محور است/ قشر کارگر مجاهدان جنگ اقتصادی هستند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: اشتغال جوانان بخصوص در شهرستان ماهشهر محور اصلی تلاش های این سازمان جهت کسب مجوزهای لازم برای فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است.

نفتی ها /پیام برزگر در آیین تجلیل از تلاشگران نمونه و کارگران بازنشسته در تالار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهارکرد: روز کارگر روز بسیار مهمی است و کار در فرهنگ اسلامی مایه حیات و ستون فقرات جامعه محسوب می‌شود.

وی گفت: بوسه زدن پیامبر اعظم(ص) بر دستان کارگر به واسطه اهمیت بسیار بالای کار بوده و ما هم به دست کارگرانی که با وجود مشکلات در گرما و سرما برای چرخاندن چرخ عظیم صنعت در این منطقه راهبردی تلاش‌ دارند، بوسه می‌زنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به اینکه کارگران مایه سرافرازی کشور هستند ادامه داد: این سازمان در زمینه اشتغالزایی عملکرد خوبی داشته و از بین افراد ثبت نام کرده در سامانه اشتغال، یک هزار و ۱۰۰ نفر مشغول کار شدند.

بزرگر یادآورشد: همچنین نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ نفر دیگر در تعمیرات اساسی پتروشیمی‌ها مشغول فعالیت هستند.

قشر کارگر مجاهدان جنگ اقتصادی هستند

برزگر در بخش دیگری از سخنان خود شهادت ۱۴ هزار کارگر در دوران دفاع مقدس را نشانه عمق رابطه کارگران با جمهوری اسلامی و وفاداری آنها به نظام عنوان کرد و ادامه داد: کارگر در نظام جمهوری اسلامی و در شرایط جنگ اقتصادی همواره از جایگاه ویژه‌ مجاهد فی سبیل الله برخوردار بوده و این جایگاه در منطقه ویژه اقتصادی قطعا مورد احترام است.

برزگر عنوان کرد: با توجه به نامگذاری شعار سال "مهار تورم، رشد تولید" کارگران زیربنای اصلی تولید هستند و در کنار تمام فناوری ها، صنعت و تجهیزات این تلاش کارگران است که ارزش‌آفرین است.

وی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور بر انجام کار جهادی یادآور شد: مخاطب اصلی این جمله اول مدیران هستند که با برنامه‌ریزی درست، همت و تلاش خود را باید افزایش دهند، همچنین مخاطب بعدی هم کارگران هستند که بایستی تحول در کار و بهبود فعالیت را مدنظر قرار دهند تا ارزش‌آفرینی در تولید تحقق یابد.

برزگر با ابراز امیدواری از اینکه امسال یک اتفاق بزرگ برای ملت رقم خواهد خورد اضافه کرد: زیربنای مهار تورم، رشد تولید است که با همکاری کارگران محقق می‌شود.

وی اظهار کرد: در منطقه ویژه به کارگران زحمتکش سازمان توجه داریم، ولی کفایت نمی‌کند، بنابراین برنامه‌ریزی و همچنین تلاش واحدهای مربوطه از جمله اداری، خدمات، کار و اشتغال باید در راستای ایجاد بهبود در وضعیت کارکنان و کارگران باشد تا بتوانیم پاسخگوی نیاز نیروی انسانی باشیم.

همکاری سازمان و شرکت های دانش بنیان

برزگر با اشاره به همکاری نزدیک سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با شرکت‌های دانش بنیان افزود: در این زمینه کارهای اساسی انجام شده و امسال هم تداوم دارد.

وی افزود: تلاش می شود که در مساحت‌های کوچک‌تر با محوریت کسب و کارهای استارتاپ‌های، اشتغالزایی بیشتری را ایجاد کنیم که این موضوع جزو برنامه های قطعی سال ۱۴۰۲ سازمان منطقه ویژه است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی یادآور شد: با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که از سال گذشته در منطقه آغاز شده، فعالیت شرکت های سرمایه گذار و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های مختلف افزایش یافته است.

برزگر حجم فعالیت‌ها در منطقه را نویدبخش اشتغال جوانان در آینده ای بسیار نزدیک بیان کرد و گفت: همچنین توسعه منطقه ویژه می تواند به یک نقطه عطف امید آفرین برای ایجاد اشتغال مردم تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه داد: اخذ مجوزهای لازم فاز ۲ می‌تواند یک حرکت امیدوارکننده در راستای تلاش سازمان منطقه ویژه اقتصادی در اشتغال جوانان باشد؛ افرادی که دارای توانمندی‌های زیاد و تحصیلات متناسب هستند باید برای اشتغال در بخش های مختلف صنعت پتروشیمی بکارگیری شوند.

صنعت اقتدار آفرین پتروشیمی کانون امید آفرینی جوانان شهرستان ماهشهر

برزگر با تاکید بر لزوم استفاده پتروشیمی‌های منطقه از جوانان نخبه و دارای تحصیلات مرتبط بیان کرد: فضای کار در شرکت‌های منطقه برای اشتغالزایی بیشتر جوانان هنوز وجود دارد، ولی سطح توقعات و نوع تعاملات باید به شکلی باشد که جریان اشتغال برقرار بماند و شرکت ها با رغبت اقدام به جذب کارگران کنند.

وی جریان اشتغال در منطقه به واسطه سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان را همچنان برقرار دانست و تصریح کرد: نتیجه این تلاش ها سبب کاهش نرخ بیکاری جوانان شهرستان خواهد شد بنابراین مردم امیدوار باشند که در منطقه ویژه اقتصادی همه دست به دست هم داده ایم تا مشکلات را به ویژه در حوزه بیکاری رفع کنیم.

برزگر خاطرنشان کرد: به برکت تلاش های مجاهدانه کارگران در منطقه ویژه، صنعت اقتدار آفرین پتروشیمی مایه افتخار مردم شهرستان و نقطه کانونی امید آفرینی و خودباوری جوانان غیور منطقه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، از توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به عنوان رمز جهش این صنعت در کشور یاد می شود که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده جانمایی این پروژه در زمینی به مساحت سه هزار و ۳۰۰ هکتار انجام خواهد شد.

مساحت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی فعلی در محدوده شهرستان بندر ماهشهر ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار است که از این میزان زمین، در حال حاضر کمتر از ۱۵ هکتار برای سرمایه‌گذاران در دسترس است.

در جریان اجرای طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشمی، امکان ایجاد پارک متانول، پارک پروپیلن و پارک محصولات سلامت محور حاصل از پلی اتیلن سنگین فراهم خواهد شد./ایرنا

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/116226

کلیدواژه

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها