نفت / شناسه خبر: 116199 / تاریخ انتشار : 1402/2/12 14:49
|

ماجرای کیسه‌ای که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه برای وزارت نفت دوخت!

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: معتقدم آموزش‌وپرورش باید با وزارت نفت ادغام شود تا پول و بودجه در اختیار این وزارت‌خانه قرار بگیرد.

نفتی ها /فائزه پناهی_ بعد از گذشت غائله ادغام وزرت نفت بانیرو که تبدیل به یک چالش بزرگ  در همه دولت‌هاشده بود حالا این بار اما داستان یک ادغام دیگر به گوش می‌رسد که کمتر کسی می‌توانست متصور شود.

حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس طی یک برنامه تلویزیونی اظهارداشت: زمانی که من وزیر آموزش و پرورش بودم و برخی وزارتخانه‌ها با هم ادغام می‌شدند من امدم بیرون از آموزش و پرورش و از من پرسیدند به نظرتان آموزش و پرورش با کجا ادغام شود گفتم نفت.

وی افزود: معتقدم آموزش‌وپرورش باید با وزارت نفت ادغام شود تا پول و بودجه در اختیار این وزارت‌خانه قرار بگیرد.

حاجی بابایی گفت: به برخی گفتم شما زحمت بکشید نفت تولید کنید و معلمان هم زحمت بکشند تدریس کنند؛ برای همه بچه‌های این مملکت؛ مگر ما سرمایه‌ای بالاتر از دانش آموزان داریم؟

این نماینده مجلس بیان داشت: اگر قرار باشد روزی شیر نفت برای رونق تولید باز شود اولین جا و آخرین جای که بهتر است در آن خرج شود باید برای آموزش و پرورش باشد.

حاجی‌بابایی اظهارداشت: بررسی بودجه وزارتخانه‌ها که به مجلس می‌آید حکایت از آن دارد که این بودجه یا کافی است یا زیاد، ولی بودجه آموزش و پرورش همیشه ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر است.

وی افزود: سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش بودجه افزایش دادیم که در ۴۴ سال گذشته بی سابقه بوده البته مشکل این وزارتخانه فقط بودجه نیست چرا که نحوه مدیریت هم حائز اهمیت است.

موضوع جالب تر اما اینجاست که همان‌زمان که ماجرای  ادغام وزارت نفت با نیرو روی بورس بود بسیاری از کارشناسان این ادغام را غیرکارشناسانه و غیر منطقی می‌دانستند و معتقد بودند که ادغام  وزارت نفت با نقش چشمگیری که  در بودجه عمومی کشور دارد آنهم در یک وزارتخانه فرعی به هیچ عنوان مصلحت‌اندیشانه نیست؛ حالا این که چرا  این پیشنهاد جدید  که چیزی جز استفاده از سرمایه نفت آن هم در جایی که باید کم‌کم پای نفت را از بودجه کوتاه کرد ارائه می‌شود قدری جای تامل دارد.

 

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/116199

کلیدواژه

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

اخبار مرتبط

نظرات شما

2 نظر
..... / 1402/2/16 - 12:46
خداوخیل عظیم حق الناس قطعاایشان ودوستان نماینده شان رادرقیامت بازخواست خواهد نمودچراکه ایشان شرعا بدهکارخیلی عظیمی از کارکنان نفت هستند که ازفروردین 98ببعدبازنشست شدند.چراکه که ایشان دردولت روحانی(دولت یاس وناامیدی) وباهمکاری برخی دوستانشان قاعده بازنشستگی کارکنان صنعت نفت رابعداز100سال بهم وکسانیکه شرعا پول دوران بازنشستگی وبابیش از 30 ,35 وبعضا40سال خدمت درنفت ازایشان کسر شده بوده پاداش بازنشستگی ایشان شدهمچون کارکنان بازنشستگی کشوری!!!!!!!!!!!!!!!!
rateup 1
 ratedown 0
امیر / 1402/2/16 - 10:40
آدم وقتی هر شش ماه یکبار حرفی بزنه ... میگن حتما تو این شش ماه فکر کرده.... اما این همیشه درست نیست.
rateup 2
 ratedown 0

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها