نفت / شناسه خبر: 116121 / تاریخ انتشار : 1402/2/4 06:26
|

در شرکت تامین سرمایه خلیج فارس چه می‌گذرد؟/ لزوم تشکیل کمیته حقیقت‌یاب!

پس از رفتن پر حاشیه مدیرعامل سابق شرکت تامین سرمایه خلیج فارس در آبانماه سال گذشته تاکنون، هر بار به دلایلی مبهم و قابل تامل برای نهادهای نظارتی و البته مسوولان بالادست این شرکت...

نفتی ها /پس از رفتن پر حاشیه مدیرعامل سابق شرکت تامین سرمایه خلیج فارس در آبانماه سال گذشته تاکنون، هر بار به دلایلی مبهم و قابل تامل برای نهادهای نظارتی و البته مسوولان بالادست این شرکت، از حضور مدیرعامل جدید برصندلی این شرکت خودداری شده و همچنان این شرکت از آنزمان تا کنون با حضور سرپرست که معاونت مالی هلدینگ خلیج فارس را همزمان برعهده دارد، اداره می‌شود؛ اما نکته آنجاست که چرا؟
نکته قابل تامل‌تر آنکه از اوایل اسفندماه سال گذشته تصمیم به مدیرعاملی فردی جدید به نام محمد ابراهیم محمدپور زرندی گرفته شده و بنابر پیگیری‌های "نفتی‌ها" ظاهرا این فرد در ۲۲ اسفندماه مصاحبه علمی خود را انجام داده و فردای همان روز تایید مصاحبه علمی وی اعلام شده؛ پس از آن نیز شنیده می‌شود حدود ۱۰ روز پیش تایید صلاحیت حرفه ای وی به این شرکت اعلام گردیده اما تا کنون علی رغم آنکه هر مدیرعامل پس از معرفی برجایگاه مدیریت تکیه می‌زند و طی مراحلی تایید صلاحیت‌های آن دریافت می‌گردد اما هنوز مراسم معارفه وی انجام نشده و رنگ ساختمان این شرکت را هم ندیده است!
پیش ازاین نیز ظاهرا فردی دیگر به عنوان مدیرعامل معرفی شده بوده که پس از عدم تایید صلاحیت حرفه ای وی، هم اکنون به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره این شرکت مشغول به نقش آفرینی است تا جاییکه مدیرعامل بی صندلی این شرکت اگر همین امروز نیز وارد شرکت گردد؛ جایی در هیات مدیره نخواهد داشت. ضمن آنکه نباید فراموش کرد طبق قانون یک شرکت تنها می‌تواند ۳ ماه توسط سرپرست اداره گردد و پس از آن باید تکلیف مدیرعاملی آن مشخص گردد در حالیکه این شرکت تا کنون حدود ۶ ماه از بی مدیرعاملی‌اش می‌گذرد.
ازسویی دیگر باید به مواردی چون انتصاب فردی بدون سابقه در بازار سرمایه و با تخصص استارتاپی به عنوان قائم مقام این شرکت اشاره کرد که گویا حقوق بالایی نیز دریافت می‌کند. وضعیت این شرکت آنچنان پیچیده و عملکرد آن آنچنان غیرقابل دفاع است که باید دید در مجمع ۱۰ اردیبهشت ماه امسال این شرکت، آقای سرپرست و یارانش چه چیزی برای عرضه خواهند داشت؛ آنهم در شرایطی که این شرکت هم اکنون از داشتن مدیرمالی بی نصیب است! دراین بین باید به این ابهام نیز اشاره کرد که گویا طی ۶ ماه گذشته تمامی مدیران اصلی این شرکت در بدبینانه‌ترین حالت اخراج شده و یا در خوشبینانه ترین حالت به دلیل تغییر دیدگاه‌های مدیریتی در این مجموعه با آنان قطع همکاری شده است! برهمین اساس اینکه چه شخصی مدیرعامل این شرکت می‌شود مساله مهمی است اما آنچه بیشتر از هر چیز دیگری مورد اهمیت خواهد بود سروسامان دادن به شرکتی است که وضعیت بحرانی را در آن شاهد هستیم.
ازسویی این روزها شایعه شده اختلافات میان مدیرعامل سابق این شرکت و سرپرست فعلی آن آنچنان رو به افزایش است که وضعیت نیروی انسانی و عملکرد این شرکت را هدف گرفته است که شاید بد نباشد علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با ورود جدی و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و بررسی وضعیت شرکت سرمایه گذاری این هلدینگ، هر چه زودتر نسبت به شفاف سازی بیشتر و جلوگیری از زیان ناشی از مسایل اتفاق افتاده طی ۶ ماه گذشته اقدام نماید!
آقای علی عسگری شاید لازم باشد به اظهارات درج شده دراین گزارش به چشم یک هشدار نگاه شود و با ورود جدی به مسایل و پشت پرده‌های مبهم و بسیار قابل تامل این شرکت،در صورت صحت موارد فوق، سروسامانی جدی به اوضاع و احوال آن داد!

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/116121

کلیدواژه

شرکت تامین سرمایه خلیج فارس

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها