نفت / شناسه خبر: 105913 / تاریخ انتشار : 1401/12/28 09:38
|

خرد سازمانی مهم‎ترین دستاورد سمپوزیوم داخلی نفت پتروپارس است

مدیرعامل گروه پتروپارس، در مراسم افتتاحیه نخستین سمپوزیوم داخلی نفت پتروپارس؛ مهم‎ترین دستاورد این رویداد علمی را افزایش دانش و تبدیل آن به خرد سازمانی دانست

نفتی ها /مدیرعامل گروه پتروپارس، در مراسم افتتاحیه نخستین سمپوزیوم داخلی نفت پتروپارس؛ مهم‎ترین دستاورد این رویداد علمی را افزایش دانش و تبدیل آن به خرد سازمانی دانست.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل گروه پتروپارس، دکتر علیخانی با اشاره به مگاپروژه‎های اجرا شده توسط گروه پتروپارس در میدان گازی پارس جنوبی و همچنین پروژه‎های عظیم در دست اجرا که تجربیات ارزشمندی را حاصل کرده است، گفت: آگاهی در مورد این که از این تجربیات ارزشمند چه دانشی گردآوری و تولید شده و چه دانشی می‎تواند برای ادامه مسیر به کار گرفته شود و همچنین فراهم‎سازی زمینه‎های بهره‎مندی از این ذخیره عظیم دانشی بسیار حائز اهمیت است.
مدیرعامل گروه پتروپارس با تاکید بر اهمیت نگاه استراتژیک در فعالیت‎های سازمان‎های پیشرو و لزوم خلق ارزش برای آن، کارهای سازمان را در چهار موضوع جاری، پروژه‎ای، مدیریت بحران و استراتژیک قابل تقسیم دانست و افزود: تجربه نشان داده است میان امور استراتژیک و پروژه‎ایی و مدیریت بحران، ارتباط مستقیم وجود دارد به گونه‎ای که سرمایه‎گذاری بیشتر در امور استراتژیک، عمق امور تکنیکال را افزایش و دامنه امور  بحرانی را کاهش می‎دهد.
دکتر علیخانی برگزاری نخستین سمپوزیوم نفت پتروپارس را یک کار استراتژیک دانست و گفت: اگر گروه پتروپارس با وجود در اختیار داشتن افراد برخوردار از دانش، نتواند دانش آنها را به خرد سازمانی تبدیل کند می‎توان مدعی شد که خلق ارزشی صورت نگرفته است. به همین دلیل خواسته من از همه همکاران این است که دستاوردهای این سمپوزیوم در جهت ایجاد خرد سازمانی به کار گرفته شود.
مدیرعامل گروه پتروپارس افزود: بر اساس تعاریف علمی و مدیریتی، چیزهایی که موجب خلق ارزش برای سازمان شوند دارایی آن سازمان محسوب می‎شوند از این رو، حتی اطلاعات و فرآیندها نیز از دارایی‎های یک سازمان محسوب می‎شوند، پس به همین دلیل، اطلاعات و فرایندهای به دست آمده از اجرای مگاپروژه‎ها باید به خرد سازمانی و در نتیجه، به دارایی­های ارزشمند سازمانی تبدیل شود.
دکتر علیخانی با اشاره به همزمانی برگزاری این نخستین سمپوزیوم مهندسی نفت پتروپارس  با روز درختکاری و افتتاح و بهره‎برداری از پروژه کاشت بیش از ۳۵۰۰ گونه درختی در منطقه‎ای به وسعت ۱۵ هکتار در پارک جنگلی کنگان توسط گروه پتروپارس که در راستای عمل به مسئولیت‎های اجتماعی عملیاتی شده است،  برگزاری این رویداد علمی را به نهالی تشبیه کرد که در آینده به درختی تنومند بدل خواهد شد.
گفتنی است، در نخستین سمپوزیوم داخلی نفت گروه پتروپارس که با هدف به اشتراک گذاشتن دانش فنی و مهندسی صنعت نفت میان همکاران گروه و یافتن ظرفیت‎های علمی موجود و ثبت درس آموخته‌های حاصل از پروژه‌ها و در بخش‌های ژئوفیزیک، زمین‌شناسی، پتروفیزیک، ژئومکانیک و مهندسی مخزن و تولید برگزار شد از بین ۳۷ مقاله ارسال شده به دبیرخانه نخستین سمپوزیوم نفت پتروپارس، ۱۲ مقاله برگزیده مورد بررسی قرار گرفته و به سه مقاله برگزیده جوایزی اهدا شد.
بر اساس رای هیات پنج نفره داوری سمپوزیوم، افشین قیاسوند با مقاله «بررسی و شبیه‎سازی مکانیسم محور تزریق آب مهندسی شده در مخازن با رویکرد مجموع پیوندهای بین نفت و سنگ»، مصطفی سبوحی با مقاله «مدل مفهومی زمین شناسی، یک ابزار قدرتمند برای مطالعات زمین شناسی نفت، با مثالی از بازسازی مخازن کربناته و آواری در میادین مشترک» و شیدا عالیوند با مقاله «کاربرد داده‎های رزنانس مغناطیس هسته‎ای در تعیین خصوصیات مخزنی سنگ‎های کربناته ناهمگن» به ترتیب به عنوان برگزیدگان نهایی، رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/105913

کلیدواژه

نفت پتروپارس

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها