نفت / شناسه خبر: 95823 / تاریخ انتشار : 1401/12/15 12:10
|

افزایش قیمت نفت عربستان برای آسیا و اروپا

شرکت آرامکوی عربستان قیمت رسمی فروش نفت خود به آسیا را ۵۰ سنت در هر بشکه برای ماه آوریل افزایش داده است. قیمت برای شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه هم ۱ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه بالا رفته است.

نفتی ها /به نقل از بلومبرگ، عربستان قیمت رسمی فروش نفت خود به آسیا و اروپا را با پیش‌بینی افزایش تقاضا برای نفت در این مناطق بالا برد.
درحالی‌که قیمت نفت در سال جاری میلادی تا حدی کاهش پیدا کرده، اما بسیاری از تاجران انرژی پیش‌بینی می‌کنند نفت تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد و دلیل آنها بهبود اقتصاد چین پس‌از برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی و همچنین بالا رفتن تورم در سایر اقتصادهای بزرگ دنیاست.
شرکت آرامکوی عربستان قیمت رسمی فروش نفت خود به آسیا را در ماه آوریل افزایش داده است. قیمت فروش نفت خام سبک عرب تا ۲ دلار و ۵۰ سنت بالاتر از شاخص منطقه‌ای افزایش یافته است، یعنی ۵۰ سنت بیشتر است ماه جاری میلادی.
این دومین ماه پیاپی است که آرامکو قیمت نفت برای آسیا یعنی بزرگ‌ترین بازار خود را افزایش می‌دهد.
قیمت نفت عربستان برای مشتریان آمریکایی تغییری نکرده است، اما قیمت برای شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه ۱ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه بالا رفته است.
قیمت نفت خام برنت ۰.۱ درصد در سال جاری میلادی کاهش یافته و به ۸۵ دلار و ۸۳ سنت رسیده است، درحالی‌که در اواسط سال گذشته میلادی به ۱۱۵ دلار رسیده بود. کند شدن روند رشد اقتصاد دنیا و بالا رفتن نرخ بهره بانک‌های مرکزی توانسته شوک کاهش عرضه نفت به‌خاطر جنگ روسیه و اوکراین را خنثی کند.
عربستان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت دنیا و از اعضای اصلی ائتلاف اوپک پلاس است. ۲۳ عضو این ائتلاف اعلام کرده‌اند هیچ افزایش تولیدی در سال جاری میلادی نخواهند داشت.
شرکت آرامکوی عربستان حدود ۶۰ درصد از صادرات نفت خام خود را به آسیا انجام می‌دهد که بیشتر آن طبق قراردادهای بلندمدت انجام می‌شود. قیمت‌گذاری این معاملات هر ماه بررسی می‌شود. چین، ژاپن، کره جنوبی و هند از بزرگ‌ترین خریداران نفت عربستان هستند.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/95823

کلیدواژه

قیمت نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها