نفت / شناسه خبر: 95737 / تاریخ انتشار : 1401/12/7 15:54
|

روایتی از یک فریب رسانه‌ای که باعث بازگشت نفت از مرز ضرر شد!

خریداران به گزارش تایید نشده رویترز، از کاهش برنامه‌ریزی شده صادرات روسیه تکیه کردند و مانع تحمیل ضرر هفتگی به نفت شدند.

نفتی ها /ماجرا از  زمانی آغاز شد که چند روز پیش رویترز در گزارشی مدعی شده بود  که به نقل از منابع آگاه،  روسیه قصد دارد صادرات نفت از بنادر غربی خود را در مارس، به میزان ۲۵ درصد کاهش دهد. این کاهش، پنج درصد بالاتر از کاهش تولیدی است که دو هفته پیش از سوی الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه اعلام شد. و اگر حقیقت داشته باشد، کاهش قابل توجهی خواهد بود؛ پس از  انتشار این گزارش خریداران به گزارش تائید نشده از کاهش برنامه‌ریزی شده صادرات روسیه تکیه کرده و مانع تحمیل ضرر هفتگی به نفت شدند.

نکته عجیب ماجرا اما اینجاست که  پس از گذشت بیش از ۲۴ ساعت از انتشار این گزارش، هیچ شواهدی برای تائید این گزارش وجود ندارد و هیچ اظهارنظری از سوی مقامات مسکو مطرح نشد!

از سویی دیگر شاخص مخارج مصرف شخصی که معیار اصلی فدرال رزرو آمریکا در ارزیابی تورم است، در ژانویه بر مبنای سالانه، ۵.۴ درصد رشد کرد که بالاتر از پیش بینی تحلیلگران و همچنین بیشتر از نرخ رشد دسامبر بود.
این آمار از سوی وزارت بازرگانی، یک روز پس از انتشار آمار هفتگی ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شد که نشان داد ذخایر نفت این کشور برای نهمین هفته متوالی رشد کرده و ۶۰ میلیون بشکه به ذخایر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اضافه شده است.با این حال، خریداران ترجیح دادند تورم و آمار ذخایر را نادیده گرفته و به گزارش رویترز تکیه کنند.

حالا این که در نهایت این بازی  و ایجاد سندرم "جمعه بخر تا بتوانی دوشنبه بفروشی"، در بین مشتریان نفتی که  شیوه‌ای بود که اواخر سال گذشته هنگامی که عرضه در نخستین روزهای جنگ اوکراین به شدت تهدید شده بود، مورد استفاده قرار گرفته بود کار دست خود رویترز یود یا طرف  روس  چندان مهم نیست موضوعی که اهمیت دارد این است که همینجاست که قدرت یک رسانه و تاثیر  و هدایتی که می‌تواند بر یک بازار بزرگ جهانی داشته باشد نمایان می‌شود.

 

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/95737

کلیدواژه

قیمت نفت

قیمت نفت خام سوآپ

افزایش قیمت نفت

قیمت نفت خام در آمریکا

قیمت نفت خام در ایران

قیمت نفت در بازارهای جهانی

رشد قیمت نفت

کاهش قیمت نفت

قیمت نفت خام سبک

قیمت نفت خام

میانگین قیمت نفت

افزایش قیمت نفت

قیمت نفت اروپا

افزایش قیمت نفت در اروپا

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها