نفت / شناسه خبر: 95660 / تاریخ انتشار : 1401/11/30 07:47
|

مدیرکل دفتر وزیر نفت در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب چه می‌کند؟/ضرورت ورود نهادهای نظارتی به این شرکت!

شایعات زیادی از شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب به گوش می‌رسد؛ اما یک شایعه که این روزها به شدت در حال گسترش است نفوذ مستقیم مدیرکل دفتر وزیرنفت به این شرکت و بقای افرادی است که...

نفتی ها /شایعات زیادی از شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب به گوش می‌رسد؛ اما یک شایعه که این روزها به شدت در حال گسترش است نفوذ مستقیم مدیرکل دفتر وزیرنفت به این شرکت و بقای افرادی است که بعضا سالها از عدم تایید صلاحیت آنان برای پست‌های مدیریتی گذشته اما با استخدام برادرزاده آقای مدیرکل در این شرکت گویی شانس بر درب خانه این افراد نشسته تا جاییکه هر جا ردپایی از فعالیت آقای برادرزاده دیده می‌شود تایید صلاحیت حتی به روش تغییر چارچوب‌های قانونی نیز برای مدیران اتفاق افتاده؛ مساله‌ای که اگر در بدبینانه ترین حالت آن را شایعه بدانیم متاسفانه این روزها موجبات ناامیدی و بی‌انگیزگی نیروی انسانی این شرکت را رقم زده است. اگرچه اسنادی در دفتر "نفتی‌ها" موجود است که حکایت از استخدام برادرزاده آقای مدیرکل دارد و درعین حال تایید صلاحیت برخی از مدیران پس از فعالیت فرد مذکور در زیر مجموعه آنان اتفاق افتاده که شاید در خوشبینانه ترین حالت آن را بتوان اتفاقی دانست. دراین بین شایعات پا را فراتر گذاشته و از ورود دوستان آقای مدیرکل به این شرکت نیز خبر می‌دهند؛ تا جاییکه شنیده می‌شود بقای مدیرعامل فعلی این شرکت با توجه به اتفاقات و حوادث تلخ اخیر در برخی از بخش‌های این شرکت، به دلیل حمایت آقای مدیرکل است.
براساس این گزارش، در شرایطی که تعداد قابل توجهی از همکاران روزمزد از جمله نمایندگان پیمان‌ها در این شرکت، سالهاست که منتظر ورود به پیمان و تبدیل وضعیت هستند شنیده می‌شود متاسفانه بیش از سه ماه است که  "ر-ک" برادر زاده مدیر کل دفتر وزارتی با مدرک کارشناسی عمران  بدون یک روز سابقه کاری در صنعت نفت و برخلاف دستورالعمل وزیر به سیستم افزوده شده است! وی هم اکنون مسوول دفتر امور حقوقی شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب است.
نکته قابل تامل آنکه پس از آنکه آقای برادرزاده مسوول دفتر امور حقوقی و قراردادهای این شرکت می‌شود حدود ۲ سال از عدم تایید صلاحیت رئیس این اداره می‌گذشته و دلیل امر در نداشتن تحصیلات حقوق وی و البته برخی از ابهامات عملکردی وی در شرکت گاز ایلام برمی‌گشته که همزمان با حضور "ر-ک" در دفتر آقای رئیس شرایط احراز سمت اصلاح و انتصاب به تاریخ ۲۱ ماه قبل یعنی زمانی که هنوز حیدری مدیرعامل نبوده جاری می‌گردد!
شایعه دیگر که دراین شرکت به شدت گسترش یافته و نیازمند ورود نهادهای نظارتی برای یافتن صحت و سقم این موضوعات است مساله اعطای حکم سرپرستی "اداره مهندسی فرآورش" با رتبه سازمانی A به فردی است که با ۵ رتبه اختلاف بدون حتی یک روز سابقه کار در این اداره و بدون در نظر گرفتن ارشدیت، سوابق کاری و رسته شغلی براین جایگاه تکیه زده است. اما نکته تامل برانگیز قضیه این است که گویا گفته می‌شود وی نیز دوست و همکلاسی مدیرکل دفتر وزارتی در دانشگاه بوده است!
هر چند که دراین بین بسیاری از متخصصان و کارشناسان شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب  عدم تغییر مدیرعامل فعلی این شرکت را نیز که طی چند ماه اخیر رکورد حوادث ناگوار را رقم زده در انتصاب‌های بدون شرط برای برخی از افراد پر نفوذ نفت جستجو می‌کنند اما یک چیز کاملا واضح و مبرهن است که تنها با ورود نهادهای نظارتی به نحوه استخدام آقای برادرزاده و تایید صلاحیت مدیرانی که بیش از ۲ سال موفق به تایید ریاست خود نشده بودند و به عنوان سرپرست مشغول به فعالیت بوده‌اند، می‌توان به صحت و سقم این شایعات دست یافت که اگر چنین است با ورود مستقیم باید جلوی آنان گرفته شود؛ و اگر چنین نیست که امیدواریم این چنین نباشد باید با شفاف سازی لازم باردیگر امید را به جمع کارشناسان و متخصصان این شرکت که سال‌هاست برای بالابردن رتبه خود تلاش‌ها کرده‌اند بازگرداند!

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/95660

کلیدواژه

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب

اخبار مرتبط

نظرات شما

1 نظر
منتقد سبز / 1401/11/30 - 22:13
از اینگونه جذب فرزندان و اقوام فرماندار و مولوی و .... تحت عنوان جذب افراد بومی در شهرستان سرخس در نفت وگاز شرق زیاد انجام شده. شایسته سالاری خیلی وقته در وزارت نفت مرده
rateup 6
 ratedown 1

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها