نفت / شناسه خبر: 52387 / تاریخ انتشار : 1400/11/2 06:29
|

وقتی نورچشمی‌ها بدون ارائه صورت وضعیت میلیاردها به جیب می‌زنند!/ در پتروشیمی گچساران چه می‌گذرد؟+مستندات

بنابر مستندات موجود، ماهانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از محل ۲ قراردادEPC یوتیلیتی، آفسایت و PCC الفین دریافتی دارد که بازهم گفته می‌شود نظارت لازم بر روی این پرداخت‌ها وجود ندارد.

نفتی ها /بنابر مستندات ارسالی به دفتر "نفتی‌ها"، ابهاماتی در خصوص نحوه برگزاری مناقصه خرید،نصب و پیش راه‌اندازی واحد فرآیندی الفین پتروشیمی گچساران به روش PCC  و پس از آن لحاظ نمودن ضرایب تعدیل به مبلغ قرارداد و حتی اضافه کاری‌های متعدد وجود دارد که به نظر می‌رسد نهادهای نظارتی با ورود به این موضوع می‌توانند به شبهاتی پاسخ دهند که بنابرشنیده‌ها احتمالا ردپای مدیر طرح‌های بازداشت شده هلدینگ خلیج فارس نیز در آن دیده خواهد شد.
شرکت "پ-ص" که بنابر شنیده ها ظاهرا پیش از برنده شدن در این مناقصه همواره در جلسات برخی از مدیران چون مدیرطرح‌های بازداشت شده هلدینگ خلیج فارس ازعلاقه خود در خصوص برنده شدن آن سخن به میان می‌آوردند؛ بنابر مستندات موجود، ماهانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از محل ۲ قراردادEPC  یوتیلیتی، آفسایت و PCC الفین دریافتی دارد که بازهم گفته می‌شود نظارت لازم بر روی این پرداخت‌ها وجود ندارد.
بنابر نامه درج شده دراین گزارش می‌توان به پرداخت ۱۰۰ میلیاردتومان به این شرکت بدون هیچ پیوستی و فقط با یک نامه اشاره کرد که در نامه ذکر شده؛ صورت وضعیت در راه است.
این درحالی است که به اذعان کارشناسان، پرداخت چنین مبلغی که تناسبی با پیشرفت پروژه ندارد ، بصورت علی الحساب یا حتی صورت وضعیت موقت آن‌هم با یک برگ کاغذ ، تخلفی بارز است چراکه امکان دارد بنابر صورت وضعیت‌های ارسالی توسط یک شرکت، رقم نهایی پرداخت کمتر و یا حتی بیشتر گردد که قطعا پس از بررسی مدارک و مستندات ارسالی منطبق با کار واقعی و استاندارد  میتوان رقم نهایی را مورد تایید قرارداد؛ ضمن آنکه در شرایط موجود هستند شرکت‌هایی که ماه ها از ارسال صورت وضعیت‌شان در دیگر شرکت‌ها می‌گذرد اما کوچکترین دریافتی نداشته‌اند.
درعین حال باید به نامه دست‌نویس مدیرعامل پتروشیمی گچساران نیز اشاره نمود که وی در هفته گذشته خواستار گزارش جزئیات پروژه از سوی شرکت مذکور شده که همین امر بر شبهات موجود می‌افزاید که آقای مدیرعامل از دلایل عدم پیشرفت پروژه می‌گوید و خواستار پاسخگویی این شرکت پس از حدود ۳ سال شده که به اذعان برخی از کارشناسان چنین اقدام عجولانه و یکباره مدیرعامل گچساران پس از مدت مذکور و آن هم عجله‌ای که منجر به ارسال دست‌نویس شده خود بر ابهامات موجود چون فرار رو به جلوی مدیران این شرکت می‌افزاید.
ازسویی دیگر، بنابر شنیده‌ها این موضوع به گوش مدیران قبلی هلدینگ خلیج فارس نیز رسیده و ظاهرا کارشناسان حسابرسی هلدینگ با حضور در پتروشیمی گچساران و بررسی‌های لازم نیز این تخلف را تایید کرده بودند که متاسفانه اقدامی از سوی مسوولان این هلدینگ دراین خصوص صورت نگرفته است.
این ابهام در حالی بوقوع پیوسته که شایعات در خصوص روابط نزدیک آقای مدیرعامل با مدیر طرح های بازداشت شده به شدت رواج یافته؛ هر چند که بنابرشنیده‌ها ظاهرا آقای مدیرعامل در زمان حضور در منطقه نیز اقامت در هتل را به میز کار خود ترجیح می‌دهد. با اینحال باید دید علت همراهی ویژه با شرکت مذکور در مناقصه الفین PCC چه بوده و چگونه پتروشیمی گچساران بدون دریافت صورت وضعیت ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است؟ قطعا نهادهای نظارتی میتوانند با ورود به این موضوع به شبهات زیاد موجود دراین قرارداد پاسخ دهند! اگرچه "نفتی‌ها" اعلام آمادگی می‌نماید توضیحات مدیران این شرکت را نیز بدون هیچگونه دخل و تصرفی جهت تنویر افکار عمومی منتشر نماید.

 
 
---

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/52387

کلیدواژه

پتروشیمی گچساران

نفتی‌ها

راه‌اندازی واحد فرآیندی الفین پتروشیمی گچساران

اخبار مرتبط

نظرات شما

2 نظر
رحیمی / 1400/11/2 - 22:19
سری به پتروشیمی"م "بزنید پروژه افزایش ظرفیت برای خیلی از شرکتهای مستقر در دوبی پولهای کلانی رو در بر داشت حقوق معلمان این جامعه راهی جیب عربهای ساکن دوبی شد نهادهای نظارتی ورود کنند
rateup 1
 ratedown 0
من / 1400/11/2 - 12:27
همینه که پتروشیمی با این عظمت 200نیرو استخدامی زده ،الهی حرومتون بشه هرکی کارشکنی و دزدی میکنه
rateup 0
 ratedown 0

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها