نفت / شناسه خبر: 52330 / تاریخ انتشار : 1400/10/25 05:47
|

تقلیل شعارهای انقلابی به ساده زیستی پژو پارسی؟ / با صنعت پتروشیمی چه می‌کنید؟

در حال حاضر تمام خودروهای هلدینگ اهداف سراتو سفید است که براساس اظهارات بیات احیانا باید به فکر فروش این خودروها با ضرر و خرید پژوپارس بود که خود این امر نیز موجبات رانت زیادی خواهد شد!

نفتی ها /این روزها فراتر از تمام اتفاق‌های تلخ و شیرینی که در صنعت پتروشیمی بوقوع پیوسته باید از ایجاد حسی منفی و البته ناامنی روانی ناشی از برخی از اظهار نظرهای شخصی مدیرانی پرده برداشت که در اندک زمان ِحضورشان دراین صنعت برای مدیران فعال و متخصصان این صنعت رقم زده اند! آنهاییکه ظرف مدت چندماه ، از شعارهای ارزشمند و کلان به ژستهای سطحی احمدی نژادی رسیده اند!
شنیده می‌شود عبدالحسین بیات در روزهای ابتدایی حضورش بر مسند ریاست صندوق بازنشستگی صنعت نفت در دیدار با برخی از مدیران خود، تنها بر یک نکته اصرار داشته و آن هم تاکید بر خط قرمز خود مبنی بر ساده زیستی مدیران زیرمجموعه‌اش با این دیدگاه که نباید مدیرانش ماشینی بالاتر از پژو پارس سوار شوند.
این درحالی است که تعدادی از مدیران زیرمجموعه این صندوق در ارتباط با "نفتی‌ها" تاکید کرده اند که در حال حاضر تمام خودروهای هلدینگ اهداف سراتو سفید است که براساس اظهارات بیات احیانا باید به فکر فروش این خودروها با ضرر و خرید پژوپارس بود که خود این امر نیز موجبات رانت زیادی در فروش خودروهای قدیمی این شرکت خواهد شد.
البته این گفته تنها از زبان بیات بیرون نیامده؛ چراکه ظاهرا تیم تشریفات شاهمیرزایی نیز برای سفر به عسلویه که آخر هفته گذشته صورت گرفت بر نبود ماشین خارجی و تشریفات در قالب حمل و نقل به وسیله پژو پارس اصرار داشته‌اند.
دراین بین بسیاری از کارشناسان خواستار تغییر دیدگاه این مدیران شدند و معتقدند ترویج چنین نگاهی در میان مدیران باعث برهم خوردن نظم داخلی مجموعه‌ها خواهد شد. بنابراین به نظر می‌رسد مسوولان امر می‌بایست بیشتر از ایجاد رانت خرید و فروش پژو پارس در صنعت نفت و بالاخص پتروشیمی، به فکر رفع مشکلات موجود و افزایش رونق اقتصادی باشند؛ چراکه ماشین زیرپای مدیران مانعی بر سر راه اقتصاد کشور نیست اما قطعا کاهش تولید، عدم توسعه به موقع طرح‌های در دست اجرا، کمبود خوراک و از همه مهمتر ایجاد یأس در بین مدیران و کارکنان صنعت و … می‌تواند کمر صنعتی را خم کند که پاشنه آشیل اقتصاد کشور تلقی می‌گردد. نباید فراموش کرد که هم اکنون اغلب شرکت‌ها ماشین‌های مورد نیاز خود را خریداری کرده اند که قطعا ایجاد چنین تفکر و خواسته‌ای می‌تواند منجر به زیانی پنهان ناشی از فروش خودروهای قدیمی و خرید پژو پارس و یا هر خودروی داخلی پایین‌تر از خودروی مذکور گردد. این اظهارات در حالی است که طی ماه‌های آینده با افزایش احتمالی سفر تاجران و مسوولان بین المللی به کشور ناشی از بازگشت برجام، قطعا می‌بایست الگوی بین‌المللی در زمینه تشریفات اینگونه مراسمات در سطح بین الملل رعایت گردد که نگاه فوق چه در زمینه خودرو و چه در مواردی دیگر با تاکید مستمر بر رعایت ظاهری ساده زیستی، کمتر به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/52330

کلیدواژه

صنعت پتروشیمی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها