نفت / شناسه خبر: 52311 / تاریخ انتشار : 1400/10/21 13:49
|

کاهش ۶ ‌درصدی تولید نفت و میعانات گازی قزاقستان در بحبوحه‌ ناآرامی‌ها

اعتراضات خشونت‌آمیز قزاقستان تولید نفت و میعانات گازی این کشور را ۶ درصد در ۹ روز اول سال جدید میلادی نسبت‌به ماه گذشته پایین آورده است.

نفتی ها /به نقل از رویترز، تولید روزانه نفت و میعانات گازی قزاقستان به‌دنبال اعتراضات ضددولتی گسترده در این کشور ۶ درصد در اوایل ژانویه نسبت‌به ماه گذشته میلادی کاهش‌یافته است.
تولید از میادین نفتی قزاقستان در ۹ روز اول سال جاری میلادی تا ۱.۷۶۶ میلیون بشکه در روز کاهش‌یافته است، درحالی‌که این رقم در ماه دسامبر به‌طور متوسط برابر با ۱.۸۸۲ میلیون بشکه در روز بود.
طبق گفته‌ تاجران نفتی، صادرات نفت این کشور علی‌رغم کاهش تولید تغییری نداشته‌است.
اعتراضات در قزاقستان که خشونت‌آمیزترین اعتراضات در این کشور طی ۳۰ سال استقلال آن از مسکو بوده، مسیرهای حمل‌ونقل را مختل کرده و باعث محدود شدن تولید در میادین نفتی ازجمله میدان نفتی بزرگ تنگیز تحت مدیریت شرکت شورون شده‌است.
تولید نفت از میدان تنگیز در ۹ روز اول سال جاری میلادی  ۱۳ درصد نسبت‌به متوسط تولید در ماه دسامبر کاهش‌یافته بود اما طبق گفته منابع نفتی حالا به سطح طبیعی بازگشته‌است.
 تولید نفت تولیدکنندگان مستقل و کوچک‌تر قزاقستان هم ۱۷ درصد از ابتدای سال جدید میلادی پائین آمده و به ۲۱۰۹۱۸ بشکه در روز رسیده‌است.
قزاقستان نفت خود را از طریق ۳ مسیر اصلی صادر می‌کند: بنادر روسیه، سیستم کنسرسیوم خط لوله کاسپین و از طریق خط لوله به چین. طبق گزارشات رسیده هیچ کدام از این مسیرهای صادراتی تحت تاثیر اعتراضات قرار نگرفته‌اند./تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/52311

کلیدواژه

قزاقستان در بحبوحه‌ ناآرامی‌ها

تولید نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها